مسیر انقلاب اسلامی ایران از ابتدای امر فرهنگی بوده است

نیلی با بیان اینکه مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران از ابتدای امر فرهنگی بوده است گفت: جنگيدن در برابر نظامات سرمایه گذار غربی و لیبرال کار دشواری است و نیازمند نهضت عمومی هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، رویداد رسانه‌ایِ «چه سفرها کرده‌ایم» به مناسبت دهه فجر و برای تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حال برگزاری است. میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در حاشیه بازدید از این رویداد به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت روح مطهر امام خمینی (ره) و شهدا  به تشریح پرچم جمهوری اسلامی پرداخت و گفت:  پرچم جمهوری اسلامی ایران پرچم خاصی است. پرچم سه رنگ زیبای ایران اسلامی ۲۳ ذکر دارد، یک ذکر لا إلهَ إلاَّ اللَّه در مرکز و قلب پرچم دیده می شود و یازده ذکر الله اکبر در ناحیه سبز پرچم  و ۱۱ ذکر الله اکبر در ناحیه قرمز پرچم ما وجود دارد. نام پیامبر در قسمت فوقانی میان سفید و سبز پرچم ما نهفته شده است. این ذکرها برکت پرچم ما هستند.

 

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته مسیر فراز و فرود فراوانی داشته است افزود: اشرارعالم جنگی را با انقلاب اسلامی شروع کرده است اما جمهوری اسلامی نقشه آن ها را که برای آینده کشور کشیده اند، بر آب کرده است.آن ها می خواستند در ایران جدا از سلطه گری؛ فساد، فحشا و تباهی و بی دینی  را حاکم کنند.

 

نیلی ادامه داد: در مقابل امسال موج های متعدد فرهنگی  برنامه هایی همچون جشن فرشته ها، سلام فرمانده و پیاده رویی اربعین را برنامه ریزی کردند که سر سلسله آن تشیع و حرکت اسلامی مبتنی بر فرهنگ انقلاب اسلامی بوده است. این موارد موج آفرین است و به جهان معنویت تزریق می کند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز ایران در برابر همه شیاطین عالم مدافع پرچم خانواده سالاری، خانواده محوری و مروج معنویت است . همه این موضوعات را می دانند از همین رو شیاطین عالم دست به دست هم داده اند و به دنبال نابودی ایران هستند. البته موفق نمی شوند. این موضوع را در جنگ سخت تجربه کردند، شکت خوردند و در جنگ نرم نیز اینگونه هست و شکست ها متعدد بیشتری قسمت دشمنان ما می شود.

 

به گفته مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، روزی که مردم ۱۲ فروردین 1385 پس از ۲۲ بهمن 1357 به حکومت الله بر این بخش کره زمین، بله گفتند، بدین گونه نبود که تمامی مشکلات برطرف شود بلکه ابتدای بلا، ابتلا و امتحان بود‌. زمانی که ملت ما از آن امتحان پیروزمندانه بیرون آمدند و به انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بله گفتند، تمامی دشمنان و شیاطین دوباره با هم متحد شدند که ملت ایران را از این دالان به ماقبل خود پرتاب کنند. دشمنان دشمنی را وظیفه خود می دانستند.

او ادامه داد: تمامی جریان شیاطین از تفاله های ساواک، پهلوی، جریان‌های چپ، مزدوران سفارتخانه های اروپایی، آمریکایی و رژیم صهیونیستی تا گروهک هایی همانند سازمان خلق در واقع سازمان نفاق، خلق عرب و خلق کرد و گروهک های مسلح بی عاطفه ای مثل کوموله دموکرات و غیره  با همکاری کشورهای ضد ایران مدیریت صدام حسین برای نابودی ایران و بازگرداندن ملت ایران به ماقبل نظام اسلامی تمام تلاش خود را کردند و ناموفق شدند. چون ملت ایران به راه خود و به امام خود ایمان آورده بود. با اراده جمعی، اختیار و اراده خود بر استقامت در این مسیر نورانی و حق متمرکز شده بود  و اینگونه خداوند برای ملت ایران راه را باز کرد.

 

نیلی بیان کرد: زمانی که حکومت اسلامی شد، نماز و احکام اسلامی بر جامعه جاری شد.قمارخانه‌ها، فساد خانه ها، شراب‌خانه‌ها و فحشاخانه‌ها جمع شد واز حالت تهاجمی که داشتند همه در گوشه و کنار خزیدند و منزوی و نابود شدند و مساجد و نمازخانه ها جایگزین شدند. از این رو باب جهاد و شهادت باز شد که تمامی این موارد نشانه های  لطف و عنایت پرودگار عالم به ملت ایران  است.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: کتاب های شهدای ما همانند شهید مطهری، بابایی، حججی، چمران و... و شهدای عظیمی که حرکت آفرین بودند، در جهان تحول ایجاد می‌کند. مسیر حرکت انقلاب اسلامی ایران از ابتدای امر فرهنگی بوده است اما جنگيدن در برابر نظامات سرمایه گذار غربی و لیبرال کار دشواری است و نیازمند نهضت عمومی هستیم. با رهبری رهبر عزیزمان  فرمانده کل قوای فرهنگی تا همینجا که پیش آمده‌ایم جز معجزات انقلاب اسلامی بوده است.

 

نیلی گفت: در حوزه فرهنگ با وجود کم کاری ها و نقصان هایی مدیربتی که در دوره های مختلف وجود داشته و کم ایمانی هایی که در بخشی از مدیریت فرهنگی کشور را در دوره های مختلف شاهد بودیم، امروز عزم دولت اسلامی و مردمی این‌است که نقصان ها، کمبود ها و کاستی های دوره های قبل را به مرور جبران کند. حوزه فرهنگ حوزه ای نیست که یک شبِ متحول شود بلکه حوزه تحولات استمراری و تدریجی است. عزم دولت انقلابی و مردمی این است که نقصان ها را برطرف سازد و در حال حاضر ما نتایج آن را در آینده می بینیم؛  انشاالله روز روشن و خورشید درخشان این حوزه را خواهیم دید.

 

کد خبر 1251954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha