مکتب شهادت در فرهنگ شیعه قدرت ایجاد کرده است

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه مکتب شهادت در فرهنگ شیعه همیشه قدرت ایجاد کرده است گفت: شیعه هیچ گاه در طول تاریخ زیر بار ظلم و ستم نرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر_ در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۱ بهمن) با تبریک ایام الله مبارک دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر تبلور و ظهور اراده الهی در پس عزم و اراده مردم شریف و عزیز ایران است.

 

وی گفت: جوهره اصلی این انقلاب حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی و آزادی خواه ایران است.

 

محمدیان با بیان اینکه، شاید برای درک و فهم این انقلاب صحبت ها و سخن ها گفته شده است اما اینکه چرا انقلاب شد، افزود: مردم در 44سال قبل در برابر حکومت پادشاهی قیام کردند و در برابرش ایستادند در حالی که ایران برای جهان غرب یک ثبات بود.

 

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «دشمن چه قبل و چه بعد از انقلاب از فهم جوهره و عصاره این ملت و مردم عاجزند»  تصریح کرد: شاید جوهره اصلی و قدرت مردم ایران مذهب آنها است.

 

محمدیان با تاکید به اینکه شیعه هیچ گاه در طول تاریخ زیر بار ظلم و ستم نرفته است گفت: شاید دژخیمان گاهی خاک بر اعتقاد و عزم مردم پاشیده باشد اما این عصاره در نهاد مردم ایران و در طول تاریخ بود.

 

وی با بیان اینکه مکتب شهادت در فرهنگ شیعه همیشه قدرت ایجاد کرده است اظهار کرد: با مطالعه تاریخ در می یابیم که همیشه عده ای پرچم مبارزه با ظلم و ستم را برمی افراشتند و آن مکتب و این قدرت هیچگاه اجازه نمیداد که مردم ایران سر سازگاری با دولت های استکباری داشته باشند.

 

محمدیان با اشاره به جشن های هنر شیراز و آخرین جشنی که در سال 56 گرفته شد و علنی کردن فحشا در منظر مردم و در ماه مبارک رمضان و... گفت: دشمن از همان ابتدا سر قدرت فرهنگی مردم ایران برنامه ریزی کرده بود و اوج وقاحت را بجایی رسانده بودند که گمان می کردند ملت ایران با اجرای چنین برنامه هایی دیگر آن جوهره و عصاره ای که از مذهب داشت را ندارد و می خواستند تیر خلاص را به آن بزنند.

 

وی بیان کرد: دشمن به دنبال تضعیف قدرت شیعه و کمرنگ کردن آن بود اما قیام یک مرد بزرگ، یک مرد متدین و معتقد دین و فقه توانست باید نبایدهای خداوند تبارک تعالی را از دل کتب دینی بیرون آورد و جامه عمل بپوشاند و برای آنها قیام کند و همان اراده سبب شد تا این انقلاب ثمر بگیرد.

 

محمدیان خاطر نشان کرد: با حرکت امام خمینی آن عصاره وجودی مردم که دشمن به دنبال کمرنگ کردن آن بود خود را بروز داد و شعله ور شد و این آتش تبدیل به انفجار نور شد و جهان را نورانی کرد.

 

وی افزود: شاید در علوم سیاسی دنیا تا آنزمان چنین چیزی وجود نداشت اما این مرد بزرگ برخلاف همه تعابیر و پیش بینی های دولت های غرب آمد و عنصر مردم مومن را که همانا حضور آنان در میدان مبارزه بود، متبلور کرد.

 

محمدیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) از آموزه های اسلام ناب محمدی و از کتب دینی استفاده کرد و رهبری و مرجعیت مردم را در مفهموم ولایت فقیه پیاده کرد گفت: ترتیب این سه عنصر (حضور مردم، معارف ناب اسلام در عرصه سیاسی و اجتماعی و دیگری امر ولایت فقیه) در انقلاب ایران ایجاد قدرت کرد و قدرتی به وجود آورد که قدرت های دنیا در مقابله و درک آن عاجز هستند.

 

محمدیان گفت: دشمن در همین اغتشاشات اخیر علنی پرده ها را کنار زدند و خواستار تفرقه بین مردم و گروه ها شد، حتی با اهانت به اعتقادات دینی و رهبری ما تلاش  کرد به به اهدافش برسد.

 

وی در ادامه، باطل السحر تمامی فتنه ها در 44 سال گذشته را حضور مردم عنوان کرد و افزود: گرچه سپاه و بسیج و نیروهای متدین و انقلابی ما همگی زحمت کشیدند اما چیزی که ورای اینها قابل توجه است و دشمن هر چه تلاش میکند که برای آنها برنامه ریزی کند حضور غاطبه مردم در میدان است که نقشه دشمن را به هم می‌ریزد.

 

امام جمعه سنگر اظهار کرد: در گام اول چهل ساله انقلاب، بحث استقرار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتیم، چرا که دشمن برای آن جنگ هشت ساله و... را راه انداخت تا این نظام مستقر نشود اما با نصرت پروردگار متعال و با ایمان به غیب که میدانیم دستی هست که ما و مردمی که پای کار هستند را یاری می دهد، این انقلاب ماند و به 44 سالگی رسید.

 

محمدیان در ادامه، چشم انداز راهبردی جمهوری اسلامی در بعد از آن چهل سال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری دانست و گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری یک بشارت و یک هشدار داده اند که همه بدانند دنباله مسیر انقلاب دیگر به دشواری گذشته نیست چون از نظر سیاسی، نظامی، حاکمیتی، علمی و حتی اقتصادی و... قوی هستیم.

 

وی تصریح کرد: حضرت آقا امروز امیدش به نسل جدید و جوان است، اما هشداری که داده اند این است که انقلاب ما در یک محرکه سرنوشت ساز جنگ اراده ها و در برابر ضعف و سرخوردگی قرار دارد که می بایست به آن توجه کنیم.

 

محمدیان خاطر نشان کرذ: ما باید به وعده و نصرت الهی امیدوار باشیم و با امید در مقابل دشمنی که جنگ احزاب را در برابر ما قرار داده ایستادگی کنیم.

 

محمدیان با ابراز امیدواری از حضور پرشور مردم  در راهپیمایی فردا( 22بهمن) خواست تا برگ زرینی برای کارنامه عمل خود رقم بزنیم.

 

وی در ادامه ضمن تشکر ویژه از عزیزان نظامی و انتظامی، مسئولینی که در دهه فجر افتتاحیه های خوبی را در حوزه های مختلف آبررسانی، برق رسانی، جاده ای، کمک به محرومین و...  داشتند بیان کرد: عملکرد غاطبه مسئولین بخش سنگر که شبانه روز در حال زحمت هستند خوب و امیدوار کننده است.

 

وی با اشاره به اینکه ما از جهت زیر ساختی مشکلاتی داریم اما این مشکلات برای امروز و دیروز نیست بلکه به سبب برخی کم کاری ها و کم توجهی ها از گذشته باقی مانده است، افزود: قبول داریم که لیاقت مردم بیشتر و انتظارات آنها بجا است.

 

محمدیان همچنین به افتتاح سپاه ناحیه سلمان در همین ایام اشاره و اظهار کرد: سپاه همیشه در خدمات امنیتی، اجتماعی، سیاسی و در حوزه های مختلف حضور دارد و از نظر زیر ساختی نیازمند ساختمان خوبی بود که به لطف خدا این ساختمان در این ایام افتتاح شد.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از چیزهایی که بهره وری را بالا می برد زیر ساخت ها است، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با زیر ساخت هایی که در این ایام شکل گرفت کارهای بهتر و موثرتری را شاهد باشیم.

 

محمدیان در ادامه با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده خوی گفت: هموطنان ما در هوای بسیار سرد آن منطقه از جهت امکانات گرمایشی، مانند پتو و بخاری و...  دچار مشکل هستند که عزیزان کمیته امداد آماده پذیرای شما خیرین بزرگوار برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هستند.

 

کد خبر 1251999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha