کتابخانه سیار شهرستان طارم همزمان با دهه فجر افتتاح شد

همزمان با دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی سیار روستایی شهرستان طارم با ۱۵۰۰ جلد کتاب و اعتبار ۵ میلیارد ریال افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یاسر روحانی_ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان طارم_ در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: کتابخانه عمومی سیار با خرید یک دستگاه خودروی آریسان و تجهیز و راه اندازی این خودرو با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد ریال انجام شد. 

 


وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز شهرستان طارم و عدم امکان ایجاد کتابخانه روستایی در شهرستان طارم،  با پیگیری های صورت گرفته یک دستگاه خودرو برای راه اندازی کتابخانه عمومی سیار در شهرستان طارم اختصاص یافت. 

 


این مسئول، بیان کرد: کتابخانه سیار روستایی شهرستان طارم با 1500 جلد کتاب به 10 روستای شهرستان در سه بخش مرکزی ، چورزق و گیلوان خدمات کتابخانه ای  ارائه خواهد داد.

 


روحانی، فعایت های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی را مهم قلمداد کرد و افزود: کتابخانه سیار روستایی ضمن حضور در روستاهای پر جمعیت و محروم و فاقد کتابخانه شهرستان طارم علاوه بر امانت کتاب فعالیت های ترویجی و فرهنگی از قبیل برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، قصه گویی، پرورش خلاقیت، نشستهای جمع خوانی کتاب و ... را برگزار خواهد کرد.

 


در ادامه حجت الاسلام  مهدی منصوری_ امام جمعه شهر آببر_ افتتاح کتابخانه عمومی سیار روستایی را در شهرستان طارم یک کار خوب و ارزشمند شمرد و خاطر نشان کرد: با اقدامات فرهنگی این کتابخانه و استقبال اهالی شهرستان طارم شاهد رشد و توسعه فرهنگ و کتابخوانی در شهرستان طارم باشیم. 

 


فرماندار شهرستان طارم نیز ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و عوامل دخیل در راه اندازی این کتابخانه عمومی سیار روستایی، ابراز امیدواری کرد: فعالیت کتابخانه سیار روستایی باعث توانمندی و توسعه فرهنگ در روستاها شود.

 


انبارلو راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان طارم را مهم و ضروری دانست و افزود: این کتابخانه می تواند با ظرفیت های بالایی که دارد، خدمات ارزنده ای  به فرهنگ شهرستان طارم نماید. 

 


فرماندار طارم توجه به کتابخونی و فرهنگ را در جامعه از جمله فعایت هایی دانست که نتایج و تاثیر آن در جامعه در آینده  بروز خواهد کرد.

 


در پایان این مراسم این کتابخانه عمومی سیّار به دست امام جمعه و فرماندار این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 1252077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha