شناسنامه انقلاب اسلامی عاشورایی بودن آن است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حسینی بودن نهضت ما شناسنامه انقلاب اسلامی است؛ گفت: تفکر انقلابی تحول ایجاد می کند و مردم را به صحنه می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سید رضا تقوی؛ در تجمع پایانی مراسم باشکوه ۲۲ بهمن در میدان عاشورا گفت: تاریخ انقلاب اسلامی فصل های مختلفی دارد و اندیشه و تفکر انقلابی یکی از این فصل ها است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تفکر انقلابی تحول ایجاد می کند و مردم را به صحنه می  آورد و راجع به مایه های فکری و اندیشه های انقلاب باید اندیشید و فکر کرد.

 

وی ادامه داد: فصل دوم؛ مردمی است که به این فکر پاسخ داده و به صحنه می آیند و فصل سوم رهبری که خلاصه و عصاره ارزش های هر انقلابی است زیرا فکر انقلاب را انتقال داده و تفسیر و تبیین می کند و مردم بر اساس تفسیر و هدایت رهبری، آن فکر را گرفته و در صحنه حاضر شده و آن تحول را رقم می زنند.

 

حجت الاسلام تقوی درباره نقش مردم بیان کرد: در تاریخ انقلاب شناخت تفکر مردم شعارهایی است که سر می دادند که شعارها همه برگرفته از قرآن بود و مایه های دینی انقلاب، توجه همگان را جلب کرد.

 

وی با اشاره به شعار "نهضت ما حسینی است" تصریح کرد: این شعار شورآفرین شناسنامه انقلاب ما بوده و هست زیرا انقلاب از مایه های عاشورایی وام گرفته و فرهنگ عاشورا را منعکس کرده و مایه های انقلاب عاشورایی است.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مردم از همان اول خود را به کربلا و عاشورا متصل کردند و بیگانگان نتوانستند به آن راه پیدا کنند؛ افزود: رهبری از نوع امامت و نیابت از حضرت ولی عصر، مردم را هدایت می کند و رهبری در نظام ما مرجع تقلید است و این مردم به دعوت امام شان به میدان می آیند.

 

وی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب عده ای زمزمه های تضعیف رهبری داشتند اما ملت در صحنه آمدند و آن را خنثی کردند؛ با بازخوانی شعارهای اول انقلاب گفت: رهبری در انقلاب ما محور است و برای همین در اغتشاشات اخیر رهبری و اصل نظام را هدف قرار دادند و رهبری در نظام اسلامی ما یک هدیه ایمانی است که سوریه و لبنان را از گیر داعش دیوانه و اشرار بین المللی و سرویس های جاسوسی نجات داد.

 

رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به تشکیل جبهه مقاومت و فرماندهی آن توسط سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی افزود: او کمر ستمگران و داعش خائن و ... را شکست.

 

وی با یادآوری این مطلب که رهبری این انقلاب به دست مرجع تقلیدی است که از مکتب فقه و فقاهت امام صادق علیه السلام  در این جایگاه آمد و مردم را هدایت کرد؛ افزود: ظلم ستیزی از مایه های انقلاب اسلامی است و سمبل ستمگری در دوران ما آمریکا و رژیم کودک کش اسراییل و همه گرفتاری های ما از آمریکا است که مردم ما بخشی از خواسته های خود در این باره را با شعار بیان می کردند که " اخراج آمریکایی تکمیل انقلاب است".

 

وی ادامه داد: مردم ظلم ستیزی را به عنوان یک فرهنگ از اول انقلاب دنبال می کردند و "حزب الله" یک جریان انقلابی در متن انقلاب شد در حالیکه عده ای در صدد مصادره انقلاب بودند‌.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه نکته مورد تاکید دیگر از سوی مردم استقلال بود زیرا غرابگرایان می خواستند انقلاب را به غرب پیوند بزنند‌؛ جلوگیری از انحلال ارتش را موضوع دیگری خواند که مردم به آن توجه کردند.
 

وی با اشاره به اینکه دشمن از توطئه دست بر نداشته شاهد بودید در جنگ روایت ها ذهن ها را گرفته و اشغال کردند؛ تصریح کرد: جنگ فرهنگی دامنه داری داریم که باید با جهاد تبیین در صحنه حاضر شده و نگذاریم دشمن ذهن جوانان را در اختیار خود بگیرد زیرا گردنه های نفس گیری در راه داریم.

 

حجت الاسلام تقوی در پایان در خطاب به دشمنان با اعلام اینکه  ۴۳ سال ما را امتحان کردی؛ سخنان خود را با ابیاتی از ادیب نیشابوری پایان داد:

 

همچو فرهاد بُوَد کوهکَنی پیشه ی ما
کوه ما سینه ما ناخن ما تیشه ی ما
شور شیرین ز بس آراست ره جلوه گری
همه فرهاد تراود ز رگ و ریشه ی ما
بهر یک جرعه ی مِی، منت ساقی نکشیم
اشک ما باده ی ما دیده ی ما شیشه ی ما
عشق، شیری است قوی پنجه و می گوید فاش
هرکه از جان گذرد، بگذرد از بیشه ی ما

کد خبر 1252153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha