دهمین سالگرد شهید سردارحسن شاطری درسمنان برگزار می شود

دهمین سالگرد سردار مدافع حرم شهید حسن شاطری در مجتمع بیت الزهرا(س) سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، دهمین سالگرد سردار مدافع حرم شهید حسن شاطری ساعت ۱۸ امروز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و عموم مردم و با حضور مداح حاج مرتضی طاهری و سخنرانی مسئول قرارگاه جهاد تبیین در مجتمع بیت الزهرا(س) سمنان برگزار خواهد شد.

 

مردم سمنان با حضور در این یادواره بار دیگر با شهید شاطری تجدیدعهد و پیمان کردند تا برای حفاظت از مرزهای اعتقادی این سرزمین از جان‌ودل مایه بگذارند.

 

 

شهید حسن شاطری معروف به «حسام خوشنویس»، در آخرین مسئولیت خود عهده دار معاونت مهندسی سپاه قدس بود.

 

 

پس از جنگ سی و سه روزه و آسیب به جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین، وی رئیس ستاد بازسازی لبنان شد. او در این بازسازی نه تنها به بازسازی اماکن متعلق به شیعیان همت داشت بلکه ابتدا کلیساها و مساجد اهل سنت را بازسازی کرد.

 

بازسازی و تعمیر پل ها و جاده های آسیب دیده در جنگ و ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی برای شیعیان و مردم لبنان از اقدامات با برکت این شهید بزرگوار است.

 

ساخت بوستان ها  برای کودکان جنگ زده لبنان، بذر محبت انقلاب اسلامی در دل کسانی بود که باغبان آن شهید شاطری است.گفتنی است شهید شاطری قبل از لبنان نیز عهده دار پروژه های عمرانی در افغانستان جنگ زده بود.

 

سرانجام نیز این سردار رشید اسلام ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۱ و در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و مزد صرف عمر خود در عرصه جهاد را با نوشیدن شربت شهادت گرفت.

کد خبر 1252319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha