سمینار« بحرین: ۱۲ سال، زندان و سرکوب بی امان» در بیروت

سمینار« بحرین: ۱۲ سال، زندان و سرکوب بی امان» به مناسبت دوازدهمین سالگرد حرکت های مردمی بحرین در بیروت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، مرکز حقوق بشر بحرین با همکاری سازمان دمکراسی و حقوق بشر «سلام» و موسسه دموکراسی و حقوق بشر «الخلیج» و کمیته حمایت از روزنامه نگاران، سمینار مطبوعاتی را با عنوان «بحرین: 12 سال، زندان‌ها و سرکوب بی امان» به مناسبت دوازدهمین  سالگرد حرکت مردمی بحرین در بیروت پایتخت لبنان برگزار شد.

 

باقر درویش، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در این سمینار گفت: مقامات بحرین به رهبری شورای عالی دفاع و با نظارت وزیر کشور و سایر نهادهای امنیتی، زندان ها را به میدانی ای برای انتقام تبدیل کرده اند

.

درویش افزود: مقامات بحرین به درخواست ها برای حل مشکل  که مخالفان به آن مبادرت کردند، پاسخ ندادند، بلکه به سرکوب سیاسی هدفمند و روش های مختلف شکنجه از جمله محرومیت از درمان روی آوردند.

 

وی ادامه داد: بیش از 600 زندانی اعتصاب خود را اعلام کردند و خواستار بهبود شرایط وضعیت زندان‌ها و حق ادای مناسک عبادی شان شدند.

 

درویش گفت: صدها نفر پس از محاکمه های ناعادلانه و سخنان نفرت انگیز رسانه های رسمی که تنها با گفتمان داعش مطابقت دارد و آن هم بخشی از سرکوب سیاسی است، به حبس ابد محکوم شده اند.

 

از سوی دیگر، جواد فیروز، رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر«سلام» گفت: حرکت های مردمی در واکنش به یک بحران سیاسی آغاز شد که از آن بحران های حقوقی، اقتصادی و اجتماعی متولد شد.

 

فیروز با تردید و شک نسبت به اعتبار اصلاح حقوقی در بحرین که موسسات بین المللی حقوقی از آن سخن می گویند، گفت: نقض ها و تخلفات همچنان وجود دارد و راه حل ریشه ای برای آن نیست.

 

وی افزود: 12 نفر از 26 قربانی شکنجه در انتظار اعدام هستند. سازمان ملل در دسامبر 2022 میلادی خواستار توقف اجرای حکم اعدام شد، اما بحرین از امضای این درخواست امتناع کرد.

 

رئیس سازمان دموکراسی و حقوق بشر«سلام» گفت: کمیته های سازمان ملل بر ادامه نقض هدفمند تاکید کردند. در نوامبر 2022 میلادی کمیته مبارزه با تبعیض، کمیته مبارزه با شکنجه، کمیته حقوق زنان تاکید کردند که جدیتی برای اصلاح نیست.

کد خبر 1252333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha