فجر چهل و چهارم انقلاب و سنگ تمام بچه مسجدی ها در خراسان شمالی

امسال هم همچون سال های گذشته، فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در قالب اجرای برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» و میزبانی از مردم در جشن پیروزی، برای فجر چهل و چهارم انقلاب سنگ تمام گذاشتند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛

کمیته مساجد، یکی از 26 کمیته ذیل ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی است که پیش از ایام دهه فجر چهل و چهارم انقلاب، به ریاست حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و عضویت سایر دستگاه های فرهنگی تشکیل شد و در دهه فجر، هر شب یک کانون فرهنگی و هنری مسجد محله خود را برای میزبانی از جشن انقلاب آماده می کرد.

 

برپایی میز خدمت، اجرای مسابقه، گروه سرود، طرح تلاوت نور، تکریم پدران و مادران شهدا، سخنرانی مسئولان استانی، اجرای نقاشی زنده به همت کودکان، پذیرایی و برنامه های دیگر فرهنگی، از جمله فعالیت هایی بود که به همت اهالی مسجد و کانون فرهنگی و هنری محله های مختلف، در قالب برنامه  «10 شب، 10 مسجد» اجرایی و با استقبال خوب مردم همراه شد.

 

نخستین برنامه، سه شنبه شب یازدهم بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء و در آستانه دهه فجر و مصادف با شب نورانی و سراسر رحمت میلاد حضرت جواد الائمه علیه السلام به میزبانی مسجد انقلاب و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام «رضا نوری» امام جمعه بجنورد برگزار شد که رونمایی از کتاب «مسجد انقلاب از آغاز تا طراز» به قلم «علیرضا حجتی» بخشی از این برنامه بود.



اجرای گروه سرود توسط نوجوانان مسجدی «راویان فتح»، برپایی میز مطالعه و معرفی کتاب و نیز میز خدمات مشاوره از دیگر برنامه های نخستین میزبانی اهالی مسجد از عموم مردم بود.


 

 

در دومین برنامه از جشن های انقلاب در مساجد هم اهالی مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) و کانون فرهنگی و هنری منطقه کوی امام هادی علیه السلام بجنورد و و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، میزبان برنامه «10شب، 10 مسجد» بود که حجت الاسلام «رضا عرفانی» مسئول عقیدتی و سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی به عنوان سخنران، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: همه دستاوردهایی که امروز نام برده و تبیین می شود، زیر سایه این دستاورد بزرگ به دست آمده است.

 

این مراسم معنوی با تقدیر از«محدثه دست زن»، «مرتضی اقبالی» و «جواد ناصری» سه نوجوان فعال قرآنی ادامه یافت و با برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به برندگان مسابقه پایان یافت.

 

 

 

مسجد ابوالفضل العباس علیه السلام منطقه باقرخان (14) بجنورد میزبان سومین برنامه «10شب، 10مسجد» بود که این برنامه با برگزاری مسابقه و تبیین ارزش های انقلاب در قالب پرسش و پاسخ و ارتباط با کودکان  و نوجوانان آغاز شد.

 

پس از آن کودکان و نوجوانان در قالب گروه سرود برای مهمانان و نمازگزاران سرودهای انقلابی را اجرا کردند و سپس حجت الاسلام «علی اکبر صفری» معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، نحوه پیروزی انقلاب  اسلامی را برای کودکان و نوجوانان تشریح کرد.

 

 

چهارمین میزبانی اهالی مسجد و برنامه «10شب، 10مسجد» به بچه های محله کوی صادقیه و ارکان مسجد قدس رسید که در ابتدای مراسم، ورودی مسجد با نمایشگاهی از تصاویر شهدای محله و اهتزاز پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، آذین بسته شده بود و در قاب های تبیین دستاوردهای انقلاب
اسلامی و اهمیت محافظت از آن، مدعوین را به داخل مسجد هدایت می کرد.
 


حجت الاسلام «رضایی» از اساتید حوزه علمیه و به عنوان  نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی  در این مراسم از ویژگی های ارزشمند مولا امیر مومنان حضرت علی علیه السلام گفت و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین کرد.

 

تکریم پدر بزرگوار شهید «حمیدرضا رباطی» از شهدای جان‌برکف هشت سال دفاع مقدس دیگر برنامه ارزشمند این مراسم بود و پس از آقا «علی» های کوچک، هدیه گرفتند و مسابقه فرهنگی و سوالاتی از سخنان سخنران مراسم در ادامه برنامه اجرا شد و  برندگان جایزه گرفتند.

 


 

مراسم جشن انقلاب و ميلاد امير مومنان علي عليه السلام در قالب برنامه «10شب، 10مسجد» در پنجمين اجرای خود به ميزباني مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) منطقه شهربازي بجنورد برگزار شد. این مراسم معنوی که با دست بوسی و تکریم پدران زحمتکش حال و هوای شیرین و به یاد ماندنی به خود گرفت، با اجرای گروه سرود «نسیم ولایت» کانون انصارالمهدی بجنورد ادامه یافت.

 

حجت الاسلام «رحیم مهدوی پور» رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد نیز به عنوان سخنران مراسم، برخی از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای حاضران بازگو و تشریح کرد و پس از آن مسابقه فرهنگی و اهداء جوایز به برگزیدگان این مسابقه، پایان بخش مراسم جشن انقلاب در این مسجد بود.


 


 
ششمین میزبانی اهالی مسجد از جشن انقلاب هم نصیب مسجد خاتم الانبیاء بجنورد در منطقه طالقانی غربی کوچه شیرآب بجنورد بود که این مراسم معنوی بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، با تلاوت آیات 155 تا 162سوره شریفه نساء در قالب طرح تلاوت نور، آغاز شد و نمازگزاران حاضر به استقبال برنامه نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.



حجت الاسلام «نعمت آزموده» رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها در این مراسم به ابعاد شخصیت حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشاره کرد و مقاومت و جهاد تبیین را دو ویژگی مهم و اصلی عملکرد آن بانوی همام پس از واقعه کربلا در نمود حقایق و معرفی چهره استکبار و افشای توطئه های دشمنان اسلام نام برد.


تکریم پدر شهید باغچقی از شهدای والامقام دفاع مقدس از برنامه های مهم این مراسم بود که با همراهی مسئولان و اهداء هدیه ای یادبود، انجام گرفت و پس از آن برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به برندگان و مرثیه خوانی و مداحی به مناسبت وفات حضرت زینب سلام الله علیها دیگر برنامه های این مراسم به شمار می رود.

 

 

برادران اهل تسنن مسجد حنفیه بجنورد، میزبان بعدی جشن انقلاب در هفتمین شب اجرای برنامه «10شب، 10مسجد» بودند که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان شمالی برگزار شد.

 


سخنرانی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط مسئولان حاضر و تقدیر از فعالان فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

 

جشن انقلاب در هشتمین برنامه «10شب، 10مسجد» به میزبانی اهالی مسجد و فعالان کانون فرهنگی و هنری مسجد بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان بجنورد همراه بود که «رسول علی اصغر پور» مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی به عنوان سخنران این مراسم گزارشی از اقدامات و پروژه های دهه فجر ارائه داد و بهره برداری از 192 پروژه  با اعتبار 178/824  میلیون ریال از جمله اتصال شبکه اینترنت خانگی در روستاهای هدف که دارای خط تلفن ثابت هستند را اعلام کرد.

 

اجرای گروه سرود دختران کودک و نوجوان مسجد، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به برندگان، برپایی نمایشگاه رویداد خودباوری و نیز استقرار میز مطالعه با معرفی کتب تازه انتشار یافته با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این جشن می توان نام برد.

 



نهمین میزبانی برنامه «10شب 10مسجد» از مردم انقلابی در مسجد امام رضا (ع) شهرک گلستان بجنورد محقق شد که «حسن چاهی» مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی در این مراسم گزارشی از اقدامات و پروژه های دهه فجر ارائه داد و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق154 روستای استان را از ابتدای سال تا کنون در گزارش خود اعلام کرد.



حجت الاسلام «حیدری» مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی هم به ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با مقایسه دوران پیش از مبعوث شدن  پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم با دوران قبل از پیروزی انقلاب و ضرورت تغییر و انقلاب در هر دو شرایط را مورد بررسی قرار داد و گفت: وقتی نگاه  می اندازیم به تاریخ انقلاب  و اینکه امام راحل در چه برهه و زمانی انقلاب کردند، می بینیم  همانطور که پیامبر برای بیدار کردن مردم انتخاب و مبعوث شد، اما راحل نیز برای حفظ تدین و دینداری و بیدار شدن مردم به پا خاست.


بیان خاطره توسط یکی از یادگاران جبهه و جنگ، شعرخوانی یکی از شعرای مسجدی  و برگزاری مسابقه اهداء جایزه به برگزیدگان از اهم برنامه های این مراسم می توان نام برد.

 

 

آخرین برنامه از «10شب، 10مسجد» به میزبانی کانون فرهنگی و هنری "سفیران هدایت" و مشارکت ارکان مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام منطقه حصارشیرعلی و برگزای جشن پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه های متنوع همراه بود.



پس از اذان و اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام الهی، امام جماعت مسجد و مدیر کانون فرهنگی و هنری «سفیران هدایت»، مردم حاضر با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم در قالب طرح تلاوت نور، به استقبال برنامه «10شب، 10مسجد» نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.

 

حجت الاسلام «حمید رفیعی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه این مراسم به ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با هدف جهاد تبیین، اهداف و ابعاد این پیروزی ارزشمند را تشریح کرد.

 


دو اجرای سرود توسط گروه سرود دختران و نیز گروه سرود پسران  دانش آموز با موضوع انقلاب اسلامی و امضاء اقشار مختلف از کودکان و نوجوانان تا ریش سفیدان محله پای بیانیه حضور در راهپیمایی و عهد دوباره با امام و شهدا در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، از جمله حاشیه های اصلی این مراسم بود.

 

 

 

کد خبر 1252361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha