اندیشه اسلامی دنیای استکبار را به چالش کشيده است

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه اسلام از حیث تئوری و عقیدتی و نرم افزاری، از مبانی فکری بسیار قوی و منطقی برخوردار است گفت: اسلام رقبای خود را به چالش کشیده است و به همین خاطر گروه های مخالف حاکمیت اسلام، چیزی برای عرضه و جلب توجه ملت ندارند.

حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری - استاد حوزه- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه دهه مبارک فجر، آغاز حاکمیت اسلام در ایران زیر سایه ولایت فقیه است اظهار داشت: از آنجا که این فرهنگ، سیاست و تفکر بر مذاق دنیای استکبار خوش نيامده به همین دلیل از همان آغاز شروع به دشمنی با انقلاب اسلامی کردند.

 

این استاد حوزه ضمن تاکید بر این موضوع که اندیشه اسلامی دنیای استکبار را به چالش کشيده است تصریح کرد: دنیای تمامیت خواه غرب و استکبار، تمام جهان را برای خود می‌خواهد و دقیقا به همین دلیل بیم و هراسی عظیم و بنیادین آن ها را فراگرفته زیرا می دانند با نظام فاسدی که دارند، نمی توانند در کنار ارزش‌های اسلامی دوام بیاورند.

 

عاشوری با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا»( همگی به ریسمان خداوند (قرآن) چنگ زنید و پراکنده نشوید) و اینکه رمز پیروزی را خداوند سبحان در یک جمله کوتاه بیان کرده است گفت: ریسمان خدا همین دستورات و برنامه‌ها و خواسته‌های اوست و مردم باید با جدیت تمام در پی برآورده کردن آنها بوده و از تفرقه پرهیز کنند تا بدین سبب پیروزی قطعی طبق وعده الهی نصیب آنها شود.

 

وی اضافه کرد: وقتی که در ۱۲ بهمن ۵۷ جمعیتی حدود چهار تا هشت میلیون نفر مسیر ۳۳ کیلومتری فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا را پر کردند و پرشکوه‌ترین استقبال تاریخ را از امام خود یکدل و یکصدا بعمل آوردند، حکومت طاغوت که پشتیبانی شرق و غرب عالم را به همراه داشت، بیش از 10 روز نتوانست دوام بیاورد و این ملت بی سلاح ولی منسجم، پیروز شدند. 

 

این استاد حوزه ادامه داد: همین امروز هم اگر همه ملت همچون گذشته در زير سايه رهبری اتفاق کنند، قطعاً در سریع‌ترین زمان ممکن مستکبرین ظالم و تحریم کنندگان ایران اسلامی را به زانو در خواهیم آورد، دشمن هرکسی، خودش است. به فرمايش رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم «اعداء عدوّک، نفسک التي بين جنبيک» يعني دشمن ترين دشمنانت، همان نفس توست که تو را فرا گرفته است». بنابراين دشمن هر ملتی در درون خودش می‌باشد.


 
عاشوری تصریح کرد: این سنت خداوند است که قدرت را در اجتماع قرار داده است و دست خدا با جماعت است، آن هم اجتماعی که از دل ملت های مسلمان برخیزد، هر مانعی را برطرف خواهد کرد زیرا اسلام هیچ چیز، کم ندارد.

 

وی با بیان اینکه اسلام از حیث تئوری و عقیدتی و نرم افزاری، از مبانی فکری بسیار قوی و منطقی و قابل قبول برخوردار است و می تواند تمام آحاد ملت و اقشار جامعه را تغذیه کند و رقبای خود را هم به چالش بکشد خاطرنشان کرد: از همین رو است که گروه های مخالف حاکمیت اسلام، چیزی برای عرضه و جلب توجه ملت ندارند و به مبارزه با فرهنگ اسلام برخواسته‌اند.

 


 

کد خبر 1252364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha