دانشگاهی که مرجع تربیت نیروی عالم و تولید علم باشد ما را به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نزدیک می کند

سید جواد جعفری با بیان اینکه توجه به جوانان عصاره بیانیه گام دوم انقلاب است و بخش قابل توجهی از جوانان در دانشگاه هستند،گفت: دانشگاهی که مرجع تربیت نیروی عالم و تولید علم باشد ما را به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نزدیک می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بیانیه «گام دوم انقلاب» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷صادر شد و در  این بیانیه ایشان به «استمرار راه انقلاب » در طِی دستاوردهای چهل سال گذشته می‌پردازند. مقام معظم رهبری در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» توصیه‌هایی  را ارائه می‌دهند. جامعه هدف مورد تاکید مقام معظم رهبری  در این بیانیه  جوانان است  و ایشان در این بیانیه جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان‌های انقلاب  می‌پردازند. در رابطه با تحقق بیانیه گام  دوم انقلاب با سید «جواد جعفری»، مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری «امامت و مهدویت» و دبیر جشنواره علمی فرهنگی هنری «امامت و مهدویت» به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی توجه به معارف اهل بیت (ع) برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است این  رویکرد چقدر قابل تحقق است؟

 

عصاره آنچه که ما از بیانیه گام دوم می فهمیم، این است که توجه به جوانان یک اصل است و بخش قابل توجه ای از جوانان در دانشگاه هستند. اگر ما بتوانیم یک دانشگاه عالم، یک دانشگاهی که مرجع تربیت  نیروی عالم و تولید علم باشد را داشته باشیم این دانشگاه موجب تعالی و پیشرفت کشور می شود و طبیعتا مجموعه نیازهایی که در مجموعه های کشور داریم اینکه روی پای خودمان بایستیم و به خودمان تکیه کنیم و خودباور باشیم، اینها از دل یک دانشگاه مولد یک دانشگاهی که نیروپرور و دانشگاهی که عالم تربیت می کند.

 

 چقدر برگزاری جشنواره علمی فرهنگی هنری «امامت و مهدویت»  در سراسر کشور به تحقق بیانیه دوم گام دوم انقلاب کمک می کند؟

برگزاری جشنواره علمی فرهنگی هنری «امامت مهدویت» بیشتر رویکردش استعدادیابی و شناسایی استعدادها و کشف استعدادها و پرورش استعدادهای علمی فرهنگی و هنری است و لذا دو سال است که این جشنواره شروع شده است، امیدوارم که مبتنی بر مفاهیم ناب امامت و مهدویت بتوانیم این خودباوری را روز به روز بیشتر تقویت کنیم.

 

بنیاد فرهنگی هنری «امامت و مهدویت» چقدر می تواند به توسعه معارف اهل بیت در بین جوانان در دانشگاه ها کمک کند؟

هر ساختاری چه ساختار بنیاد فرهنگی هنری «امامت مهدویت»  و چه سایر موسسات و مراکز فرهنگی و هنری بستگی به میزان اندیشه ورزی آن موسسات دارد؛ لذا هر چقدر این موسسات بتوانند بیشتر اندیشه ورزی کنند، می توانند موجب پیشرفت و تعالی کارهای خود را فراهم کنند لذا بنیاد هم بایستی به محققان، عالمان، پژوهشگران و نخبگان بیشتر توجه کند و با مشورت هایی که از نخبگان و شخصیت های علمی و اساتید می گیرد بتواند این مسیر را که پیش پای خود قرار داده است، روز به روز توسعه دهد.

کد خبر 1252370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha