مراسم جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) در بیش از ۱۰ مسجد بیجار برگزار می‌شود

رئیس اداره تبیلغات اسلامی بیجار گفت: همزمان با مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) مراسم جشن و سرور در بیش از ۱۰ مسجد شهر و روستای بیجار برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، -رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهارداشت: مراسم جشن مبعث و معراج پیامبر اعظم(ص)  با حضور اقشار مختلف مردم در شب سالروز مبعث و معراج نبی مکرم اسلام(ص) در 10 مسجد این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد تا اخلاق انسان‏ها را اصلاح و کامل کند و اخلاق زشت و ناپسند را از آنان بزداید و اخلاق نیکو و پسندیده را جایگزین آن سازد.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا به معنای بعثت اشاره و عنوان کرد: بعثت یعنی سرآغاز مبارزه با هرگونه شرک و انحراف فکری، عقیدتی، عملی و هرگونه خرافات و به پاخاستن برای نجات انسان‏ها از زیر اسارت‏های فکری، سیاسی و اجتماعی است.

 

وی یادآور شد: این روز تاریخی دستاوردهای بسیاری برای جوامع اسلامی به همراه داشت که مهم‌ترین آن وحدت بر مبنای حقانیت رسالت پیامبر گرامی اسلام است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار افزود: بعثت پیامبران تأثیر بسیار مهمی با رشد عقلانیت در بین انسان‌ها دارد، به ویژه این رشد با ظهور اسلام از سوی پیامبر(ص) نمود پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: عید مبعث سرفصل مهمی در تاریخ و تحولات تاریخ ایفا کرده است، چرا که آخرین فرستاده خداوند همراه با کاملترین دین با برآورده کردن نیازهای فکری معنوی و سیاسی به رسالت مبعوث شد و عید مبعث از ایام الله محسوب می‌شود.

کد خبر 1252373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha