برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کار ساز است

دکتر «علیرضا منظری توکلی» با بیان اینکه برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری بتواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کارساز باشد، گفت: توصیه حضرت آقا این است که سعی کنید ارزش ها را از طریق هنر فاخر به جوانان انتقال دهید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بیانیه «گام دوم انقلاب» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از سوی مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷صادر شد و در  این بیانیه ایشان به «استمرار راه انقلاب » در طِی دستاوردهای چهل سال گذشته می‌پردازند. مقام معظم رهبری در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» توصیه‌هایی  را ارائه می‌دهند. جامعه هدف مورد تاکید مقام معظم رهبری  در این بیانیه  جوانان است  و ایشان در این بیانیه جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان‌های انقلاب  می‌پردازند. در رابطه با تحقق بیانیه گام  دوم انقلاب و  جشنواره علمی فرهنگی هنری «امامت و مهدویت» و جشنواره شعر سرو با دکتر «علیرضا منظری توکلی»، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاج قاسم سلیمانی به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی توجه به معارف اهل بیت (ع) برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است این  رویکرد چقدر قابل تحقق است؟  چقدر برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک می کند؟

 

به نظرم می رسد برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری بتواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کارساز باشد؛ چون که توصیه حضرت آقا این است که سعی کنید ارزش ها را از طریق هنر فاخر به جوانان انتقال دهید و جشنواره هایی همانند جشنواره علمی فرهنگی هنری «امامت و مهدویت»  و  جشنواره شعر سرو  کاراترین، موثرترین و کاربردی ترین ابزاری است که می توانیم ارزش ها را به نسل جوان انتقال دهیم.

 

 

شما به عنوان دبیر تخصصی جشنواره شعر سرو در جشنواره علمی فرهنگی هنری «امامت و مهدویت» تقدیر شدید؟

مستحضر هستید آنچه موجب جذابیت برنامه های فرهنگی می شود کاربرد هنر در تولید این برنامه ها است و یکی از هنرهای فاخر کشورمان شعر است. زبان شعر گویاترین و شیواترین زبان و بسیار مورد پسند مردم کشور ماست، در جشنواره امامت و مهدویت که سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد، جشنواره شعر سرو در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و عمومی برگزار شد به لطف استقبال بسیار زیادی که از این جشنواره شد 10 هزار و 17 شعر و متن به جشنواره رسید و بیش از 500 شاعر در جشنواره شرکت کردند و شعرهایی هم که آمده بودند، شعرهایی با محتوای بسیار خوب در وصف امام حسین (ع) و دلباخته ایشان حاج قاسم سلیمانی و مقاومت بود. موضوع جشنواره ولادت امام حسین(ع)، سیره و خصایص ایشان ،حاج قاسم سلیمانی به عنوان سید شهدای مقاومت و مقاومت بود که با موفقیت بسیار خوبی برگزار شد و پس از ارزیابی ای که صورت گرفت، جشنواره شعر سرو که به وسیله همکاران ما در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان اجرا شد به عنوان جشنواره برتر از 10 جشنواره ای که در استان های مختلف برگزار شده بود، انتخاب شد و من  به عنوان دبیر تخصصی جشنواره از جشنواره علمی فرهنگی امامت و ولایت این لوح ارزشمند را دریافت کردم .  

 

آیا جشنواره شعر سرو قرار است دوباره برگزار شود؟

جشنواره سرو جشنواره ای ملی بود و امسال بین المللی برگزار می شود. جشنواره شعر سرو با همان عناوین قبلی امام حسین(ع)، حاج قاسم سلیمانی و مقاومت امسال بین المللی  برگزار می شود و علاوه بر این یک جشنواره دیگر به آن اضافه شده و آن هم جشنواره «سروقامتان» که مخصوص دانش آموزان است که آثار دانش آموزان مثل  شعر و دل نوشته و گویندگی  آنها در جشنواره ارزیابی می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1252383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha