تقدیر مدیرکل امداد مازندران از هیات داوران نخستین جشنواره زکات| هزار و ۴۵۰اثر به دبیرخانه رسید

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه هزار و ۴۵۰اثر از ۱۴استان کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره علمی، ترویجی و هنری زکات مازندران رسید، گفت: ۷۰اثر برگزیده این جشنواره که با رویکرد امداد استان مبنی بر احیای فرهنگ احسان و نوع دوستی همسو بوده تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ حجت الاسلام بشیر عالیشاه-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران- امروز(۲۳بهمن) در آئین تجلیل از داوران نخستین جشنواره علمی، ترویجی و هنری زکات که آئین اختتامیه جشنواره در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی برگزار شده بود، ضمن قدردانی از حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف جامعه در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد:  انقلاب اسلامی ایران  پشتوانه قوی چون مردم دارد که در این ۴۴ سال در بزنگاه های مهم پر قدرت در کنار انقلاب بوده اند و این مسئولیت و ماموریت مسئولین را در خدمت رسانی بیش از پیش به ملت شریف و غیور ایران سنگین می نماید.

وی با اشاره به تلاش این نهاد حمایتی برای برگزاری نخستین جشنواره زکات در استان، افزود: این جشنواره با هدف بستر سازی در جامعه به منظور نهادینه نمودن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد جامعه، مهیا نمودن عرصه های مدیریتی و اجرایی جامعه در جهت تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری، ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان ساز نقش زکات بانگاه به آینده، زکات در اقتصاد اسلامی، جهاد تبیین مبنی برفراهم سازی زمینه ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه با معرفی کارکردها و تاثیرات اقتصادی و اجتماعی زکات به منظور نظام سازی در جامعه اسلامی، جهاد تبیین تشریح، توجیه، ترویج و فرهنگ سازی زکات با استفاده از جامعه نخبگانی و فرهیختگان دارای تریبون، ایجاد زمینه مناسب در جهت تشویق مردم برای پرداخت زکات، تقویت باورهای دینی، بهره گیری از ظرفیت های عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ... برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه این جشنواره در محورهای کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله و... آثار دریافت کرد، گفت: هزار و ۴۵۰اثر از ۱۴استان کشور به دبیرخانه زکات استان مازندران رسید.

 

وی با بیان اینکه آثار رسیده توسط اساتید دانشگاهی و حوزوی داوری شدند، افزود: ۷۰اثر برگزیده این جشنواره که با رویکرد امداد استان مبنی بر احیای فرهنگ احسان و نوع دوستی همسو بوده معرفی و تجلیل شدند.

 

حجت السالام عالیشاه با بیان اینکه در بخش داش آموزی ۹۰۰اثر رسید، گفت: ۲۵۰اثر از بخش رسانه دریافت شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰اثر به بخش خاطره نویسی و مقاله اختصاص داشت، یادآورشد: در حاشیه این جشنواره روستای اتو سوادکوه بعنوان روستای گردشگری نمونه در بحث زکات نیز معرفی شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه به فعالیت ۲۰۰۰شورای زکات و ۴۸۰مرکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و گفت: زکات جمع آوری شده توسط این شوراها و مراکز نیکوکاری در بخش درمان،‌تحصیلی،‌مسکن،‌معیشت،‌لوازم خانگی و... هزینه می شود.

 

وی در ادامه ضمن تحسین داوران اولین جشنواره علمی، ترویجی و هنری زکات برای داوری درست آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، خاطرنشان شد: خداوند متعال را شاکریم با همراهی هیات داوران جشنواره این رویداد علمی هنری به بهترین شیوه ممکن برگزار شد.

 

به گزارش شبستان، در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی از داوران و عوامل اجرایی برگزاری جشنواره زکات تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1252389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha