مبلغان دینی با تولید محتوا در فضای مجازی آشنا شدند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: دوره آموزشی تولید محتوا در فضای مجازی ويژه مبلغان دینی شهرستان های شیروان و فاروج از صبح امروز آغاز شده و تا عصر در محل امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت ادامه دارد.

حجت الاسلام کاظم حریف -مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای ويژه مبلغان دینی خبر داد و  اظهارکرد: این دوره آموزشی با حضور مبلغان دینی دو شهرستان شیروان و فاروج و با دعوت و شرکت «حجت الاسلام سیدکاظم روح بخش» از فعالان مجازی کشور با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شیروان و امور مساجد در حال برگزاری است.

 

وی عنوان کرد: در این دوره آموزشی مبلغان با روش های مخاطب شناسی، نیازسنجی مخاطبان، انواع ارتباط با مخاطب و آشنایی با تولید محتوا با تلفن همراه و انتشار آن در فضای مجازی آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام حریف خاطرنشان کرد: لزوم بالا بردن سواد رسانه در جامعه امروزی بسیار به چشم می‌خورد و مشکلاتی که امروزه دامن‌گیر جامعه شده به دلیل عدم سوادرسانه‌ایی است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: سواد رسانه این نیست که در فضای مجازی ورود کنیم بدون اینکه سره را از ناسره تشخیص دهیم و هر مطلبی را تأیید کنیم، لذا آموزش در این حوزه ضروری است که مطالب جعلی را از غیر جعلی بشناسیم.

 

حجت الاسلام حریف تصریح کرد: با توجه به گستردگی و متنوع بودن فضای مجازی باید آموزش‌ها را با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی گسترده کرد.

 

وی با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری که فرمودند باید افسر جنگ نرم باشیم، اضافه کرد: در این مسیر هر چند آزمون و خطاهایی داریم ولی باید تلاش مستمر داشته، هزینه کرد و از این حوزه غافل نشویم تا به رشد و بالندگی برسیم.

 

 

کد خبر 1252456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha