مثل داروخانه/ مسجدی که به نیازهای اطراف و مراجعان پاسخ می‌دهد

مسجد امام‌حسین‌ علیه السلام خیابان والفجر یکی از مساجد پر رفت و آمد، فعال و با نشاط کرمان، دامنه وسیعی از فعالیت های مختلف دارد؛ از مناسک عبادی گرفته تا فعالیت های رسانه ای و اجتماعی و کمک های خیرخواهانه ای که از محل درآمد صدقات مسجد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مسجد امام‌حسین‌ علیه السلام خیابان والفجر یکی از مساجد پر رفت و آمد، فعال و با نشاط شهر است که دامنه وسیعی از فعالیت های مختلف دارد؛ از مناسک عبادی گرفته تا فعالیت های رسانه ای و اجتماعی و کمک های خیرخواهانه ای که از محل درآمد صدقات مسجد انجام می شود.

 

 

حجت الاسلام مهدی دسترنج به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: مسجد باید مثل داروخانه باشد که نسخه همه اقشار از کودک و بزرگ و پیر و جوان و زن و مرد را داشته باشد و اگر اینطور شد همه به آن مراجعه می کنند.

 

 

 

وی افزود: مسجد باید برای همه سنین نیازسنجی و به تناسب آن برای آنان برنامه های مختلف داشته باشد؛ از برنامه های عبادی تا توجه به مسائل جوانان و کارهای عام المنفعه و... که به احتیاجات مختلف در هر زمان رسیدگی و توجه کند.

 

حجت الاسلام دسترنج با بیان اینکه تنوع فعالیت های مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر باعث شده تا نمازگزاران آن محدود به محله نباشد؛ اظهار کرد: نمازگزاران از نقاط مختلف شهر و خیابان های دور و نزدیک هستند.

 

 

وی در خصوص فعالیت های خیرخواهانه این مسجد توضیح داد: صدقات مردم شب های جمعه در مسجد جمع آوری می شود؛ جدای از این حساب مخصوص صدقات فعال است و موارد خاص هم مثل کمک به زلزله زدگان خوی و... از طریق پیامک و کانال مسجد در فضای مجازی اطلاع رسانی می شود.

 

وی با بیان اینکه هزینه کرد صدقات و کمک های مردم به خود آنان اطلاع رسانی و این باعث اعتماد و تشویق برای استمرار کمک رسانی می شود؛ گفت: هزینه کردها برای موارد مختلف از جمله هزینه درمان افراد مراجعه کننده به مسجد، تهیه لوازم خانگی مورد نیاز، بسته های معیشتی، تهیه جهیزیه و... است‌.

 

 

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر کرمان در همین باره از کمک ۱۸ میلیون تومانی اهالی مسجد جهت کمک به هموطنان زلزله زده شهرستان خوی خبر داد و افزود: علاوه بر این؛ در ایام اعتکاف و مقارن با ولادت باسعادت امام علی علیه السلام نیز اهالی این مسجد برای تهیه بسته های غذایی نیازمندان، ۲۰ میلیون تومان کمک کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این اقدامات از طریق جمعیت امام حسین علیه السلام وابسته به مسجد انجام می شود؛ بیان کرد: جمعیت امام حسین علیه السلام همچنین برای خانه سالمندان خیابان شهید مطهری و خانه سالمندان بولوار سیدی بسته های متفاوتی ارسال کرد.

 

 

 

حجت الاسلام دسترنج با اشاره به اینکه این فعالیت ها در طول سال در مسجد جریان دارد؛ گفت: تصور عده ای شاید این باشد مسجد امام حسین علیه السلام در محله پولدارها واقع شده اما واقعیت این است این مسئله به تنهایی کافی نیست زیرا مشابه این مسجد هم وجود دارد اما گستردگی کار را به دلایل مختلف ندارند.

کد خبر 1252491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha