کشور با تکیه بر جامعه نخبگانی در پاسخگویی به تهدیدات جدید از جایگاه مطلوبی برخوردار است

امیر دریادار سیاری با اشاره به ارتباط خوب ارتش با جامعه نخبگانی در پاسخگویی به نیازهای مورد نظر از جمله توان رزمی گفت: کشور با تکیه بر جامعه نخبگانی در پاسخگویی به تهدیدات جدید از جایگاه مطلوبی برخوردار هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز (دوشنبه ۲۴ بهمن) در مراسم امضای تفاهم نامه میان ارتش و بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه حضور مردم در بیست و دوم بهمن بسیار معنادار بود، گفت: این حضور بسیار اثربخش است و از همه مردم برای حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی می کنیم که با این حضور خاطره حمایت همه جانبه را زنده کردند.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به ورود ارتش در دوران دفاع مقدس یادآور شد: زمانی که وارد دفاع مقدس شدیم، تجهیزات مناسبی داشتیم اما به مرور زمان با توجه به تحریم های انجام شده و مصرف این تجهیزات بسیاری از آنها قابل بهره برداری نبودند و با توجه به تحریم های انجام شده بسیاری از قطعات قابل مصرف نبود اما با همت بلند کارکنان و ایثارگران و تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر جهاد خودکفایی و ابلاغ این فرمان موجب حرکتی در جهت سازندگی و استقلال در ارتش شد و از این طریق بسیاری از کمبودها و کسری ها در سلاح، تجهیزات و مهمات برطرف شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده تدبیر بسیار آگاهانه رهبر انقلاب بود که از آن زمان تاکنون این مسیر پر برکت ادامه داشته است و امروز تجهیزات ما آماده بهره برداری و مطابق با پیشرفت ها و فناوری های روز دنیا است و باید تمام تلاش خود را در به روز نگه داشتن تمام این تجهیزات به کار ببریم و البته باید بگوییم که بسیاری از این تجهیزات در ارتباط ارتش با جامعه نخبگانی و بیرون از ارتش به روز شد.

 

وی با اشاره به اینکه ناوشکن های جمهوری اسلامی ایران مطابق با تجهیزات روز دنیا تجهیز شده اند که این امر به همت کارکنان ارتش و ارتباط با دانشگاه و جامعه نخبگانی کشور است، افزود: امروز شاهد حرکت نوسازی در ارتش هستیم که این امر به برکت نیروهای پر توان و با استعداد در نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند است و این حرکت به سمت نوسازی تجهیزات سرعت یافته است و دستاوردهای بسیار ارزشمندی کسب کرده ایم تا جایی که رهبر انقلاب در دیدار 19 بهمن به نحوه دست یابی و افزایش توان رزم در ارتش اشاره داشتند.

 

وی گفت: امروز در بحث انواع و اقسام خودروها و سلاح ها در ارتش به جایی رسیدیم که می توانیم نیازمندی های خود را تامین کنیم تا جایی که شاهد تنوع و نوآوری های بسیار در این امر هستیم. تنوع و فراوانی تجهیزات جدید و سلاح ها در ارتش تا جایی پیش رفته است که در رزمایش ذوالفقار در میدان رزم با تعدد بالای سلاح ها و تجهیزات ساخت داخل که مورد نیاز است، مواجه بودیم.

 

وی گفت: امروز ساخت باور 373 پهباد کرار تا جایی پیش رفته است که می تواند از S400 روس ها نیز برتری خود را نشان دهد.

 

وی با اشاره به پیشرفت های تجهیزات و سلاح های مورد نیاز نظامی پس از انقلاب خاطرنشان کرد: در موضوع پهبادها؛ ارتش جمهوری اسلامی بهترین پهبادها را با توجه به فناوری های روز مورد استفاده قرار می دهد و در موضوع مهمات و سلاح های نقطه زن دستاوردهای خوبی را کسب کرده ایم که این دستاوردها به مرور زمان با ارتباط با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در حل مسایل پیش روی ارتش کسب شده است. امروز شرکت های دانش بنیان پاسخگوی نیازهای مطرح شده در توان رزمی نیروهای کشور هستند.

 

وی گفت: معتقدیم که هر یک از ما بتوانیم یکی از رشته های وابستگی به دنیای خارج را قطع کنیم روی پای خود ایستادن را تمرین کرده ایم و به عزت و افتخار این مملکت می افزاییم و این یکی از راه های استقلال و بالندگی کشور است. در آینده نیز انشاءالله با توجه به پیشرفت علم و فناوری و تجهیزات روز می توانیم حرکت خود را ادامه دهیم.

 

وی گفت: با توجه به تجهیزات روز دنیا امروز در حوزه تجهیزات نظامی عقب نیستیم و می توانیم در مواجهه با تهدیدات پیش رو ادعا کنیم که با توجه به این تهدیدات جدید از جایگاه مطلوبی در موضوع تجهیزات نظامی برخورداریم البته باید بگوییم درصد بالایی از این پیشرفت متعلق به نخبگان کشور است که با ما همکاری کرده اند.

 

امیر دریادار سیاری اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه شاهد استفاده بیشتر از توانمندی های داخل کشور هستیم که سرمایه ما در دنیا محسوب می شود. جوانان نخبه کشور پاسخگوی تولید سلاح ها و تجهیزات مورد نیاز کشور هستند و این موضوع بسیار ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1252510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha