مساجد بین راهی بدون متولی/ کمبود نمازخانه در منطقه دیگ رستم

حجت الاسلام کمیلی با بیان اینکه مساجد بین راهی استان متولی دقیقی ندارند، گفت: متأسفانه به علت نبود متولی مشخص در برخی مساجد بین راهی، خدمات مطلوب و کیفی مناسبی به مسافران ارائه نمی شود.

حجت الاسلام حسین کمیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان را 23 باب اعلام کرد و گفت: در خراسان جنوبی علاوه بر مجتمع های رفاهی، 22 نمازخانه و مسجد بین راهی و 16 سکوی نماز وجود دارد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه از نظر کمی، تعداد نمازخانه های بین راهی مطلوب است، افزود: در استان در مجموع 61 نمازخانه بین راهی، مسجد و سکوی اقامه نماز مسافران وجود دارد؛ از نظر کمی مشکلی وجود ندارد و فقط در منطقه دیگ رستم مشکل کمبود مسجد و فضا برای اقامه نماز محسوس است.

 

وی کیفیت مجتمع های بین راهی را مطلوب دانست و افزود: 9 نمازخانه آستان قدس با کیفیت و امکانات بهداشتی مطلوب در جاده های استان فعالیت دارد.

 

کمیلی با بیان اینکه مساجد بین راهی استان متولی دقیقی ندارند، یادآور شد: متأسفانه به علت نبود متولی مشخص در برخی مساجد بین راهی خدمات مطلوب و کیفی مناسبی به مسافران ارائه نمی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این مهم که در جمهوری اسلامی باید ادارات اسلامی باشند، گفت: در تمام دستگاه‌های اجرایی استان که قابلیت اقامه نماز را دارند، نماز اقامه می شود؛ در مرکز استان نیز در ادارات با بیش از 10 نفر نیرو، نماز جماعت اقامه می شود و تنها دو اداره کل نمازخانه خوب و با کیفیتی ندارند.

 

وی درخصوص نامگذاری نمازخانه ادارات به نام شهدا ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته این مهم محقق شده است و در حال حاضر بیشتر نمازخانه ادارات با نام شهدای همان اداره نامگذاری شده اند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی در خصوص مشکل تأمین امام جماعت برای اقامه نماز در ادارات افزود: در مرکز استان مشکلی در این زمینه وجود ندارد و فقط در برخی شهرستان ها این مشکل مشهود است.

 

حجت الاسلام کمیلی در ادامه به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی مدارس در زمان اذان برای اقامه نماز اشاره کرد و  اظهار داشت: متأسفانه با این وجود، به علت کمبود فضای مناسب برای اقامه نماز در مدارس، مشکلات در این زمینه محسوس است.

 

وی نبود فضای مناسب برای نمازخانه مدارس را ضعیف دانست و با بیان اینکه اصل تربیت اقامه نماز است، گفت: تعلیم باید به همراه تربیت باشد که متأسفانه به مقوله تربیت مانند آموزش بها داده نمی شود.

 

کمیلی به اجرای طرح امین در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح و عضویت 700 طلبه در این طرح، می توان از این تعداد روحانی در اقامه نماز در مدارس بهره برد و در صورت درخواست مدارس، مشکل تأمین امام جماعت در مدارس قابل حل شدن است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ضمن انتقاد از عدم استقبال مدیران مدارس برای اقامه نماز، گفت: در صورت درخواست مدیران مدارس بر اساس یک طرح ارائه شده، می توان از روحانیت ادارات یک روز در هفته برای اقامه نماز در مدارس بهره برد.

 

به گفته حجت الاسلام کمیلی در صورت دغدغه مند بودن مدیران مدارس مشکل اقامه نماز در مدارس وجود ندارد.

 

 

  

کد خبر 1252530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha