دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کربلای معلی

دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در چارچوب فعالیت های روز جهانی قرآن کریم در کربلای معلی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، فعالیت‌های دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن در چارچوب فعالیت‌های روز جهانی قرآن کریم  با مشارکت مرکز ملی علوم قرآن وابسته به دیوان وقف شیعی در عراق در بین الحرمین در شهر کربلای معلی از 20 رجب درحال برگزاری است و تا 27 رجب ادامه دارد.

 

«مشتاق العلی» رئیس مجتمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس حضرت عباس گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع)  در بین الحرمین آغاز شده است و در این برگزاری این مجتمع علمی مشارکت دارد.

 

وی افزود: مشارکت موثر و با کیفیت این مجتمع متناسب با جایگاه این آستان مقدس خواهد بود. آستان مقدس حسینی و مجتمع علمی قرآن کریم در آستان مقدس عباسی از سال 2014 میلادی در حوزه قرآنی با چاپ قرآن کریم پیشگام بوده اند.

 

این نمایشگاه بین المللی، نخستین نمایشگاه در نوع خود در سطح عراق به شمار می آید که نسخه‌های کمیاب و متنوع از قرآن کریم به همراه تابلوهای قرآنی هنری و تاریخ کتابت قرآن و توسعه آن با مشارکت دهها نهاد متخصص داخل و خارج از عراق را به نمایش می گذارد.

 

نخستین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سال گذشته با نظارت آستان مقدس امام حسین در چارچوب فعالیت های روز جهانی قرآن کریم برگزار شد.

کد خبر 1252555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha