تندیس «نشان ارادت» به نفرات اول جشنواره‌های رضوی اهدا می‌شود

سعیدی زاده، از اهدای تندیس ویژه جشنواره امام رضا (ع) به نام «نشان ارادت» به نفرات اول جشنواره‌های رضوی درشب میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس خبرداد و گفت: ماموریت و نگاه بنیاد امام رضا (ع)، انتقال کلام اهل بیت (ع) با استفاده از بستر هنر و رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مرتضی سعیدی زاده، بعد از ظهر امروز دوشنبه (24 بهمن) در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به عنوان تنها نهاد دولت جمهوری اسلامی در موضوع فرهنگ و توسعه رضوی، قریب به 10 سال است که فعالیت می‌کند.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، با بیان اینکه نگاه ما به ماموریت بنیاد، نگاه احیای امر اهل بیت (ع) است، اضافه کرد: این بنیاد می‌خواهد در بعد بین‌المللی با آحاد جامعه بیشتر گفت‌وگو و تعامل داشته باشد و ماموریت خود را گسترش دهد و محاسن کلام اهل بیت (ع) را با زیبایی منتقل کند و تحقق این هدف تنها از بستر هنر و رسانه امکان‌پذیر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بیستمین دوره خود را سپری می‌کند که از میلاد امام رضا (ع) در خرداد سال جاری آغاز به کار کرد، افزود: این جشنواره، عمومی‌ترین جشنواره کشور است به این دلیل که وجود مقدس امام رضا (ع) با همه گفت‌وگو می‌کند و هم اینکه جشنواره در طول این سال‌ها آماری بالغ بر هشت میلیون و 500 اثر را دریافت کرده و نشان‌دهنده ارتباط این جشنواره با لایه‌های مختلف جامعه است.

 

سعیدی زاده، با بیان اینکه در طول سالیان گذشته فعالیت بنیاد و جشنواره امام رضا (ع) در 2 هزار نقطه جهان گسترش پیدا کرده است، ادامه داد: جشنواره امسال تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته دارد و با توجه به پاسداشت عمومی شدن جشنواره، مقداری جریان این رویداد را به سمت تخصصی شدن هم پیش می‌بریم و طرح تحولی مبتنی بر این رویکرد نوشته و تدوین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه منظور از تخصصی شدن جشنواره این است که فضای رقابتی بین اصحاب هنر و رسانه برای تولید محصول فاخر و اثرگذار در حوزه رضوی برای بدنه عمومی جامعه شکل بگیرد، تصریح کرد: جشنواره امام رضا (ع) اگر قرار است تحولی پیدا کند، محصولات آن باید به تایید نخبگان برسد و در معرض آحاد جامعه مورد استفاده و بهره‌مندی قرار بگیرد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، با بیان اینکه با این رویکرد ظرفیت شورای سیاست‌گذاری جشنواره را یک ظرفیت ملی انتخاب کردیم، گفت: در این راستا چندین جلسه در بنیاد و شورای سیاستگذاری برگزار شد که یکی از محورهای مورد بحث افزایش اعتبارات شورا بود.

 

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته جشنواره با رقم حداقلی مدیریت می‌شد ولی امسال اعتبارات را افزایش دادیم، عنوان کرد: در این زمینه اعتبار جشنواره شعر رضوی به زبان عربی که گذشته 66 میلیون تومان بود، امسال به 800 میلیون تومان افزایش یافت.

 

سعیدی زاده، با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی رویکرد بین‌المللی دارد که در کشورهای عرب زبان منطقه برگزار می‌شود، ابراز کرد: یکی از محورهای تحولی این جشنواره این است که داوران بین‌المللی هستند و از 11 کشور در این جشنواره شرکت کردند.

 

وی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و شب‌های شعر و جلسات توجیهی با شاعران را از دیگر رویکردهای تحولی این جشنواره دانست و اذعان کرد: امسال اولین سالی است که برنامه‌های جنبی را به عنوان یکی از محورهای جشنواره قرار دادیم؛ این جشنواره می‌تواند محل وفاق همه گروه‌های جامعه، صاحبان اندیشه و رسانه باشد و می‌توان با محوریت امام رضا (ع) با شکل جدیدی به عرصه فرهنگ عمومی جامعه پرداخت و اتفاقات خوبی را تجربه کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، از دیگر نگات این جشنواره را محصول‌محور بودن آن دانست و تاکید کرد: می‌توانیم هم در اختتامیه جشنواره استانی به همت دبیرخانه جشنواره و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتاب جشنواره را رونمایی و هم در جشن اختتامیه که ولادت امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود، کتاب برگزیده اشعار شعر رضوی عربی در 20 دوره گذشته رونمایی کنیم؛ علاوه بر آن تولید محصولات رسانه‌ای، نماهنگ و کلیپ به صورت مشخص با شعرخوانی شاعران برگزیده جشنواره اتفاق خواهد افتاد.

 

وی از طراحی تندیس ویژه جشنواره امام رضا (ع) به نام «نشان ارادت» خبر داد و یاد آور شد: این تندیس به نفرات اول جشنواره‌های رضوی در شب میلاد امام رضا (ع) در مشهد مقدس به صورت یک برنامه اختصاصی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 1252569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha