پویش «بخشش علوی، سیره مهدوی» در گلستان اجرا می‌شود

جعفری از اجرای پویش «بخشش علوی، سیره مهدوی» به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و حضرت ولیعصر (عج) در استان گلستان خبر داد.

احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به فعالیت ۱۲۱ شعبه حل اختلاف در استان اظهارکرد: از این تعداد ۵۹ شعبه رایی، ۳۹ شعبه صلحی، ۲ شعبه روستایی و ۲ شعبه اجرای احکام است.

 

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان با بیان اینکه حدود یک سوم پرونده‌های وارده به شعب حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است، گفت: مجموع پرونده‌هایی که به شعب حل اختلاف استان از سال ۱۳۸۲  تا کنون وارد شده است یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۶۹ فقره است که از این تعداد ۵۴۳ هزار و ۷۸۵ فقره منجر به صلح و سازش شده است.

 

وی بیان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته یکهزار و ۲۸۲ پرونده به شعب صلحی زندان گرگان و گنبدکاووس وارد شده است که با پادرمیانی اعضای شعبه ۹۰۸ پرونده با سازش مختومه و ۲۳۳ زندانی نیز آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

جعفری با اشاره به اجرای پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف بیان کرد: در ماه رمضان گذشته پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» و در ماه محرم نیز پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» برگزار شد. به مناسبت میلاد امام علی (ع) و حضرت ولیعصر (عج) نیز پویش " بخشش علوی، سیره مهدوی" به اجرا درآمده است و این پویش همچنان ادامه دارد.

 

وی خاطزنشان کرد: اولیای دم به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و آغاز پویش «بخشش علوی، سیره مهدوی» به‌منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و ریش‌سفیدان، بزرگوارانه از حق خود گذشتند تا از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ محکوم به قصاص، در پای چوبه دار به زندگی بازگردند.

 

کد خبر 1252576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha