حضور علمای اهل سنت و شیعه ۵ کشور حاشیه خزر در دومین اجلاس وحدت‌اسلامی

مهاجر گفت: در دومین اجلاس وحدت اسلامی که به میزبانی گلستان برگزار می‌شود علمای شیعه و اهل سنت کشورهای روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حضور پیدا می‌کنند.

سیدعلی مهاجر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: دومین اجلاس وحدت اسلامی شمال کشور به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود و ما در این استان میزبان اندیشمندان، نخبگان و علمای اهل سنت و شیعه استان‌ها و کشورهای مختلف خواهیم بود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با یادآوری اینکه نخستین دوره اجلاس وحدت اسلامی در کردستان برگزار شده بود، گفت: در این اجلاسیه اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای حاشیه خزر از جمله روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور دارند.

 

وی بیان کرد: همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۶۰۰ نفر از اندیشمندان، نخبگان و علمای شیعه و سنی از استان‌های مختلف کشور در اجلاس وحدت اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

 

مهاجر خاطرنشان کرد: ۱۴ کمیته ذیل ستاد برگزاری این اجلاسیه در استان شکل گرفته و با هم‌افزایی دانشگاه‌های امام حسین (ع) و تقریب مذاهب اسلامی امیدواریم که همایشی درخور و شایسته در استان گلستان برگزار کنیم.

 

گفتنی است دومین اجلاس وحدت اسلامی و همایش سراسری تقریب مذاهب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1252577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha