بنگاه های خبری انگلیس تعصب سیستماتیک علیه فلسطینی ها دارند

استاد دانشگاه حامی فلسطین مقیم بریتانیا که پس از متهم کردن لابی طرفدار اسرائیل به یهودی ستیزی از کار خود در دانشگاه «بریستول» اخراج شد، از بنگاه های خبری بریتانیایی از جمله «بی بی سی» به دلیل تعصب آشکار آنها به نفع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس تی وی»، پروفسور «دیوید میلر»، استاد دانشگاه حامی فلسطین مقیم بریتانیا که پس از متهم کردن لابی طرفدار اسرائیل به یهودی ستیزی از کار خود در دانشگاه «بریستول» اخراج شد، از بنگاه های خبری بریتانیایی  از جمله «بی بی سی» به دلیل تعصب آشکار آنها به نفع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 

وی در این باره گفت: این بنگاه های خبری بیشتر در مورد دیدگاه های رژیم صهیونیستی توضیح می دهند و زمان بیشتری را برای حضور در برنامه ها در اختیار رهبران اسرائیل قرار می دهند تا فلسطینی ها.

 

میلر با استناد به مطالعه گروه رسانه ای دانشگاه گلاسکو در سال 2011 گفت: تمام تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که در بنگاه های خبرپراکنی مانند «بی بی سی»، «آی تی وی» و «آی تی ان» پوشش های خبری همواره به نفع رژیم صهیونیستی انجام می شود.

 

این تحقیق که به سرپرستی «گرگ فیلو» و «مایک بری» انجام شده است،شواهد انکارناپذیری از تعصب بومی حامی رژیم صهیونیستی را نشان داد.

 

به گفته میلر، با وجود نگرش تعصب آمیز علیه فلسطینی ها، اسرائیلی ها همچنان در مورد یهودی ستیزی در رسانه ها جنجال ایجاد می کنند.

 

وی افزود: واضح و مبرهن است که بی بی سی و سایر بنگاه های خبری بریتانیایی به طور سیستماتیک علیه فلسطینی ها تعصب دارند.

 

این در حالی است که در موارد متعدد، لابی‌گران اسرائیلی توانسته‌اند با ارائه بهانه‌های ضعیف و ابراز نگرانی در مورد به‌اصطلاح افزایش یهودی‌ستیزی جریان را به نفع خود تغییر دهند.

 

میلر می گوید: با وجود ترجیح سیستماتیک بی‌بی‌سی برای القای دیدگاه های حامی رژیم صهیونیستی ،صهیونیست‌ها از تظاهر به اینکه این شرکت ضد اسرائیلی و یهودستیز است، دست برنداشته اند.

کد خبر 1252602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha