انسان از ظرفیت بالقوه‌ای برای رسیدن به فیوضات الهی برخوردار است

حجت الاسلام نصیری به ظرفیت های انسان برای رسیدن به فیوضات الهی اشاره و اظهار کرد: راه کسب این فیوضات نیز حرکت و تلاش انسان است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام جواد نصیری- نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان زنجان - شامگاه روز گذشته ۲۴ بهمن‌ در محفل انس با قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان که با محوریت آیات یک تا ۵ سوره مبارکه حدید برگزار شد، به ظرفیت های انسان برای رسیدن به فیوضات الهی اشاره و اظهار کرد: راه کسب این فیوضات نیز حرکت و تلاش انسان است‌.

 

وی با یادآوری اینکه سوره حدید، پنجاه و هفتمین سوره قرآن‌کریم است که در مدینه منوره بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، تصریح کرد: این سوره ۲۹ آیه دارد که ۳۳ مرتبه لفظ الله در آن آمده است. حدید به معنی آهن است.

 

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به اهمیت آهن و منافع آن مخصوصا در امور نظامی و صنعتی وادار به تفکر و اندیشه در مورد فواید آن و بهره‌برداری از این عنصر طبیعی نظر انسان را جلب می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در این سوره تسبیح و تقدیس خداوند، آفرینش زمین و آسمان در شش روز، نزول آیات الهی و اهداف عالیه، انفاق، جهاد، قرض دادن در راه خدا، حقیقت زندگی دنیا مبنی بر پوچ بودن آن، ارسال پیامبران و انزال کتب و نفی رهبانیت مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: قرائت این سوره فضیلت های بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام نصیری ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود: هرکه این سوره را در نماز فریضه بخواند و مداومت نماید خداوند او را عذاب نکند و در خودش و اهلش بدحالی و احتیاج نبیند. امام باقر (ع) نیز فرمودند: کسی که قبل از خواب سوره‌های حدید، حشر، صف، جمعه و تغابن را بخواند نمی‌میرد تا امام زمان (عج) را درک کند و اگر بمیرد در جوار و نزد رسول خدا (ص) خواهد بود.

 

کد خبر 1252603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha