خواسته‌ امام زمان(عج) عمل به احكام دين است

حجت الاسلام عاشوری گفت: خواسته های امام زمان(عج) هم همچون ساير ائمه(ع) و پيامبر اسلام(ص) چيزی جز عمل كردن به احكام دين نيست بنابراین اگر به وظايفی كه خداوند برای ما قرار داده عمل كنيم، پيرو و شاگرد و سرباز امام زمان(عج) هستيم.

حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری- استاد حوزه- در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با موضوع نگاهی به فلسفه انتظار و مهدویت اظهار داشت: انتظار فرج، به معنای مقدمه‌سازی برای ظهور است، كفر به طاغوت و سفيانی‌ها كه مصداق امروزیشان آمریكا و سعودی‌ها هستند، از مهم‌ترین این مقدمات محسوب می‌شود.

 

این استاد حوزه ضمن اشاره به دنیای پر از آشوب امروزی و دشمنان فلسفه مهدویت (عج) تصریح کرد: باید هوشیار بود، زیرا همان کسانی كه برخلاف این جریان به دنبال ایجاد اعتماد به طاغوت و سفيانی و نزديك كردن مواضع شان به آنها هستند، اكنون در برابر مقدمات ظهور امام زمان (عج) ايستاده‌اند و فردا در مقابل خود امام خواهند ايستاد.

 

عاشوری ضمن اشاره به برخی آیات و روایات و سخنان علمای دین در باب موضوع مهم انتظار ادامه داد: در روایات آمده كه گروهی از این كافران به مهدی موعود(عجل االله تعالی فرجه الشریف) ایمان آوردند، در حالی كه گروهی از شيعيان در مقابل ایشان خواهند ایستاد.

 

وی اذعان کرد: از علامه حسن زاده آملی پرسيدند آدرس امام زمان(علیه السلام) كجاست ایشان فرمودند در قرآن كریم سوره مبارکه قمر آیه ۵۵ آدرس آن حضرت آمده است:«فی مقعد صدق عند مليك مقتدر یعنی در جايگاه صدق، نزد خداوند مالك مقتدر » بنابراین هر جا كه صدق و درستی باشد و دغل بازی و فریبکاری نباشد و هرجا كه یاد خدا باشد، امام زمان(علیه السلام) آنجا تشریف دارند.

 

این استاد حوزه یادآور شد: تا زمانی كه تمام تفكرات سياسی و آن دسته از مكتب های اجتماعی كه داعيه‌دار اداره جهان هستند امتحان خود را پس نداده و به شكست خود اعتراف نكنند و آماده اطاعت از حجت خدا نشوند، آن حضرت ظهور نخواهد كرد.

 

عاشوری ابراز داشت: از آنجا که قبل از آن حضرت، امامان معصوم(عليهم السلام) در ميان مردم بودند، ولی مردم فكر می كردند كه العياذ باالله از امام معصوم(عليه السلام) بيشتر مي‌فهمند لذا به آنها تمكين نكردند بنابراین اگر امام زمان(عج) همينطوری بخواهند بيايد باز هم همانگونه خواهد شد كه بود.

 

وی اذعان کرد: امام زمان(عج) روزی خواهد آمد و تمام كجروی هايی را كه ديگران بر اثر افكار ناقص خود به وجود آوردند راست خواهند کرد، و زمين را كه در اثر تخلف از شريعت الهی پر از ظلم و جور شده، مملو از عدل و داد خواهند كرد.

 

این استاد حوزه با بیان اینکه امام زمان(عج) هم اينک هم برای پيروانش حاضر هستند گفت: مگر حضور جز به معنی حاكميت خواسته‌های انسان است، اگر ما به خواسته‌های امام زمان(عج) عمل كنيم در واقع او را حاضر و ناظر بر خود قرار داده‌ايم.

 

عاشوری تصریح کرد: خواسته‌های امام زمان(عج) هم همچون ساير ائمه(عليهم السلام) و پيامبر اسلام(صلی االله عليه و آله وسلم) چيزی جز عمل كردن به احكام دين نيست بنابراین اگر به وظايفی كه خداوند برای ما قرار داده عمل كنيم، پيرو و شاگرد و سرباز امام زمان(عج) هستيم.

 

وی ادامه داد: معنی «انتظار اولاد» این نیست كه درد زايمان را نکشیم، معنی «انتظار مدال قهرمانی» این نیست كه تمرین های سخت نکنیم، معنی «انتظار قُلّه» این نیست كه زحمت صعود را نكشیم و معنای «انتظار خورشید» این نیست كه در تاریکی بمانیم و از سرما یخ بزنیم و در یک کلام باید گفت انتظار، صرفاً یک حالت قلبی نیست، بلكه يک عملیات است.

 

این استاد حوزه اضافه کرد: كسی كه منتظر مهمان است، سبزی را پاک، خانه را آب و جارو، سفره را آماده و همه چیز را فراهم می‌کند تا مهمانش به محض رسيدن، استراحت كند، نه اينكه به دنبال راحتی میزبان باشد.

 

وی با بیان اینکه انبیاء و اولیاء پدران خلقند و دست خلایق را مي‌گيرند تا آنها را به سلامتی از بازار دنیا عبور دهند خاطرنشان کرد: غالب خلایق جلب متاع دنیا شده‌اند و دست پدر را رها كرده و در بازار دنیا گم شده‌اند آن‌وقت در همین بازار منتظرند تا امام زمان(عجل االله تعال فرجه الشریف) به دنبالشان بیاید در حاليكه همگی باید برای نجات در همان مسير حضرت به راه بيفتند.

 

 

 
کد خبر 1252606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha