خانواده ها اهتمام ویژه ای به تربیت دینی فرزندان داشته باشند

حجت الاسلام صالحی، اهتمام به توجه خانواده به مسائل دینی فرزندان، جدیدت مراکز آموزشی نسبت به تربیت دینی کودکان و نوجوانان و سالم سازی محیط زندگی فرد را از راهکارهای تقویت دین داری در نسل جوان و نوجوان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام احمد صالحی - رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج - شامگاه روز گذشته ۲۴ بهمن، در نشست مجازی راهکارهای تقویت دین‌داری در نسل جوان و نوجوان اظهار کرد: فردی دین دار است که به تکالیف فردی، خانوادگی و سیاسی خود وفادار باشد.

 

وی اهتمام به توجه خانواده به مسائل دینی فرزندان، جدیدت مراکز آموزشی نسبت به تربیت دینی کودکان و نوجوانان و سالم سازی محیط زندگی فرد را از راهکارهای تقویت دین داری در نسل جوان و نوجوان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام صالحی با انتقاد از اینکه برخی از خانواده ها تربیت دینی فرزند خود را رها کرده اند، گفت: این خانواده ها گمان می کنند تربیت صحیح، امری ساده است در حالی که کودکان رها شده در فضای مجازی با مسائل رفتاری بسیاری مواجه شده و دچار آسیب می شوند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در مواردی نیز به امر آموزش دانش آموزان بیش از امر پرورش آنان در مراکز آموزشی توجه می شود و دانش آموزان به رعایت شئون دینی ملزم نمی شوند که لازم است معلمان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

 

به گفته رئیس حوزه علمیه علوی هیدج، سالم‌‌سازی محیط زندگی در خانوده و جامعه و بهره‌گیری صحیح از ابزارهای زندگی امروز امری مهم و موکد است و آموزش استفاده صحیح و سواد رسانه‌‌ای در برابر محرک‌‌های سوءتربیتی در فضای مجازی و وجود ماهواره و دسترسی سریع به رسانه‌های معاند از روش‌‌های سالم‌‌سازی محیط زندگی است.

کد خبر 1252608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha