خاطره نگاری ۱۱۰ خانواده شهید به پایان رسید

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان، امسال خاطره نگاری ۱۱۰ خانواده شهید ثبت و به پایان رسید.

رمضانعلی رازقی -مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای حفظ و انتقال ارزش‌های اسلامی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، همکاران اداره کل با حضور در منزل خانواده شهدا اقدام به ثبت و ضبط خاطرات شیرین آنان از دوران دفاع مقدس کردند.

 

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ضروریات جامعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است تا بدانند همه‌ موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف به دست می‌آید، مدیون ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا و همسران آنان است.

 

رازقی عنوان کرد: در اجرای این طرح همکاری خوبی بین بنیاد شهید و خانواده شهدا جهت ثبت خاطرات برقرار شده و علاوه بر آن از ابتدای امسال تاکنون ثبت خاطرات 19 جانباز این شهرستان به پایان رسیده است.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان بیان کرد: امسال برنامه های فرهنگی بسیاری برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد که از جمله آن می توان به سفرهای زیارتی و عتبات عالیات، اردوی های زیارتی مشهد مقدس و گردشگری در روستاهای شهرستان اشاره کرد.

 

رازقی اضافه کرد: در 10 ماهه امسال، 9 یادواره شهدا با مشارکت دستگاه های اجرایی، بنیاد شهید و شهرداری برگزار شده که حضور مسئولان، مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران بسیار باشکوه بود.

 

وی با اشاره به سایر برنامه های فرهنگی این مجموعه تصریح کرد: در این راستا مسابقات قرآنی، قرائت و حفظ و برنامه های ورزشی مختلف برگزار شد که 100 نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

کد خبر 1252615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha