استقبال گیلانی‌ها از فیلم « غریب» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

فیلم « غریب» پربازدیدترین فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در گیلان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، اکران همزمان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در گیلان شب گذشته با استقبال گیلانی‌ها از این جشنواره به کار خود پایان داد. در این دوره از جشنواره، ۲۰ فیلم از ۲۴ فیلم جشنواره در سه سینمای سپیدرود، ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت اکران شد.

 

این جشنواره که از ۱۷ بهمن و با فیلم «یادگار جنوب»، «آه سرد» و «هوک» در رشت آغاز شد، در دو سانس ۱۸و ۲۰ میزبان علاقمندان به هنر هفتم با ۴۸ بار اکران شد.

 

 

در آخرین روز از جشنواره که با صندلی‌های پر همراه بود، پنج فیلم «غریب»، «بعد از رفتن»، «وابل»، «کاپیتان» و «در آغوش درخت» اکران شدند و در این بین فیلم «غریب» که با پنج سیمرغ پرافتخارترین فیلم جشنواره فجر ۴۱ بود، با استقبال خوب گیلانی‌ها همراه بود. این فیلم در حالی که تنها دو بار و در روز آخر جشنواره در گیلان اکران شد  توانست سهم بالایی از مخاطبان را به خود اختصاص دهد.

 

همچنین فیلم « در آغوش درخت»، «شماره ۱۰» و «سرهنگ ثریا» از دیگر فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ در گیلان بودند که مورد توجه دوستداران و علاقمندان به سینما در استان قرار گرفتند.

 

گفتنی است، فیلم «غریب» در این جشنواره در بخش‌های جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین فیلم از نگاه ملی، چهره‌پردازی، طراحی صحنه و بازیگر نقش اول زن موفق به دریافت سیمرغ شددر بخش مقاومت نیز جایزه بهترین فیلم توسط داوران به فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اهدا شد . این فیلم دومین تجربه فیلمسازی محمدحسین لطیفی و فیلمی در حوزه دفاع مقدس است که برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

 

کد خبر 1252642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha