تفکر انقلاب اسلامی برگرفته و وامدار مسجد است/ جریان سازی انقلابی جامعه با همت جوانان مسجدی

زمانی با اشاره به اهمیت نقش مساجد در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی به ویژه جریان شکل گیری انقلاب گفت: تفکر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) برگرفته و وامدار مسجد است.

اسماعیل زمانی با اشاره به اهمیت تفکر دینی برگرفته از نهاد مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از کانون های مهم شکل گیری انقلاب اسلامی مسجد جامع کرج است.

 

کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه افزود: حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، وامدار تفکر انقلابی برگرفته از نهاد مسجد است، به ویژه این نقش در جریان تظاهرات و راهپیمایی بیش از پیش مشخص است. 

 

مهمترین کانون تشکیلات شکل گیری انقلاب مسجد جامع کرج است

 

زمانی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کرج ۱۲ نقطه به صورت منسجم فعالیت تشکیلاتی برای تحقق انقلاب انجام می دادند بیان کرد: مهمترین کانون تشکیلات شکل گیری انقلاب مسجد جامع کرج است که در ابتدای ورودی این شهر قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در شهر کرج که روزگاری از آن به عنوان باغ شهر خاندان پهلوی نام برده می شد امروزه به عنوان شهر امیران و لشکریان ۱۰ سیدالشهداء است توضیح داد: بزرگان و علمی دینی همچون آیت الله مدرس، که در جریان قانون کاپیتالیسیون موضع گیری می کند همچنین شیخ فضل الله نوری، شیخ بهبهانی، آیت الله مدرس در جریان انقلاب مشروطیت هر یک وامدار جریان تفکر دینی برگرفته از مسجد هستند.

 

استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و رهبرانقلاب اسلامی نیز وامدار و ادامه دهنده همین تفکر دینی هستند که خاستگاه آن مسجد است.

 

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جریان سازی هدفمند مساجد با رویکرد تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و گذر از پیچ تاریخی که رهبرمعظم انقلاب نسبت به آن توجه داشته اند اهمیت اساسی دارد و در این مسیر فعالان مسجدی با نگاهی نافذ و آگاهانه آن را پایه ریزی می کنند. 

 

 

کد خبر 1252655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha