کتاب «فردیّات» در تبریز رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب فردیّات؛ ناموَرنامۀ زنده‌یاد استاد "اصغر فردی" در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم رونمایی از این اثر که در تالار خاقانی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مجموعۀ «فردیّات» که به کوشش فرزند وی؛ فؤاد فردی گردآوری شده است، ناموَرنامه‌ای با محوریت نوشته‌ها، یادها و تحریراتی از کارنامۀ پرمایۀ زنده‌یاد دکتر اصغر فردی (شاعر، پژوهشگر و سخنور معاصر تبریزی) از منظر دیگران و همچنین سیر مختصری بر آثار و اندیشه‌های آن استاد فقید است.

وی افزود: درونمایۀ این کتاب متشکل از بخش‌های مقامات، فردیات، مخطوطات و مصورات است که حاوی مقالات و اشعار رجال ادب، مجموعه مقالات و شعرهایی از ایشان و زندگی‌نامۀ او به روایت تصویر بوده و به آثاری از استادان خوشنویسی با محتوای اشعار اصغر فردی نیز مزیّن شده است.

بنابر این گزارش، به مناسبت چهارمین سال درگذشت این استاد فقید و همچنین انتشار مجموعۀ «فردیّات»، آیین نکوداشت زنده‌یاد استاد اصغر فردی به همراه رونمایی از کتاب «فردیّات» با حضور استاد رضا رضوی (خالق ترانه‌های ماندگار موسیقی معاصر) و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر، در تبریز برگزار شد.

گفتنی ‌است، مجموعۀ «فردیّات» به همت انتشارات ریتم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 412 صفحه با قطع رقعی و جلد سخت منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

کد خبر 1252760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha