سالانه مجوز انتشار ۱۱ هزار عنوان کتاب در قم صادر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سالانه مجوز انتشار ۱۱ هزار عنوان کتاب در قم صادر می‌شود..

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، امیر‌علی عموزاده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم- عصر امروز (سه شنبه  ۲۵بهمن ماه) در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: کتاب و نوشته به عنوان بزرگترین معجزه جایگاه ویژه‌ای در تکامل و رشد بشریت دارد.

 

وی با اشاره به جایگاه قم در حوزه چاپ و نشر تصریح کرد: بعد از تهران بیشترین ممیزی و مجوز کتاب در قم صادر می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: سالانه مجوز انتشار 11 هزار عنوان کتاب در قم صادر می‌شود، و این در حالی است که در ۲۰ استان کشور حتی ممیزی کتاب نیز انجام نمی‌شود.

 

عموزاده، اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را یکی از فعال‌ترین ادارات کتاب در کشور برشمرد و گفت: ممیزی این تعداد کتاب کار مشکلی است و تا رسیدن به کتابخانه ملی مراحل پیچیده‌ای طی می‌شود.

 

وی همچنین از توزیع ۳۰ درصد کاغذ کشور در قم خبر داد و گفت: شهر قم تنها شهری است که دارای شهرک چاپ بوده و همایش سالانه صنعت چاپ نیز به همین مظور در قم برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: سالانه ۲ میلیون جلد کتاب از قم به کشورهای مختلف صادر می‌شود .

 

عموزاده با بیان اینکه نمایشگاه کتاب دین در راستای حمایت از طلاب و دانشجویان برگزار می شود گفت: علاوه بر اختصاص بن کتاب، تخفیف مناسبی نیز از سوی ناشران این نمایشگاه تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 1252765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha