۴۰ هزار و ۶۳۰ شغل در سامانه اشتغال کردستان ثبت شد/برگزاری جشن‌های اشتغال در شهرستان‌ها

پیشکاری گفت: امسال تاکنون ۴۰ هزار و ۶۳۰ شغل در سامانه اشتغال استان کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، فرزاد پیشکاری _مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان_ عصر سه شنبه (۲۵ بهمن ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری جشن‌های اشتغال شهرستان‌های کردستان در سنندج اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان وام در قالب تبصره ۱۶ به استان کردستان تخصیص داده شده است و پرداخت تسهیلات به طرح‌های تبصره یاد شده از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: در سامانه تبصره ۱۶ حدود یک‌هزار و ۶۰ طرح در قالب خویش فرمایی و کارفرمایی ثبت شده است.

 

وی بیان کرد: قرار است با هدف تجلیل از کارآفرینان و دستگاه‌های برتر حوزه اشتغال در سال جاری، اسفندماه جشن‌های اشتغال در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم با اشاره به تصویب اساسنامه مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان در شورای نگهبان، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های همه جانبه‌ای را در بحث ایجاد اشتغال در استان مد نظر قرار دهیم.

 

حامد قادرزاده اضافه کرد: امسال تلاش‌ها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان قابل توجه بوده است و سال ۱۴۰۲ نیز، سال آزمون‌ها و اشتغال است و در این ارتباط باید توزیع اشتغال شهری، روستایی، جنسیتی و تحصیلی در برنامه ریزی‌ها گنجانده شود.

 

فرماندار سنندج نیز در این جلسه با انتقاد از کم کاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در استان، گفت: پرونده‌های زیادی در بانک‌ها بلاتکلیف در انتظار پرداخت تسهیلات است که باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

 

عسکری افزود: ایجاد اشتغال و ساخت مسکن در استان اولویت دولت است و در این راستا همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها پای کار هستند اما نگاه جوانان به اشتغال باید تغییر کند و فقط به فکر پشت میز نشینی نباشند.

کد خبر 1252784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha