۷۰۱ نفر از زندانیان کردستان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در راستای عفو اخیر رهبر معظم انقلاب و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۷۰۱ نفر از زندانیان استان کردستان مشمول این عفو قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی_رئیس کل دادگستری استان کردستان_ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: پیرو عفو رهبری، ۷۰۱ نفر از زندانیان استان مشمول این عفو قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۲ نفر از جمله متهمان و محکومان حوادث اخیر از زندان‌های استان کردستان آزاد و ۴۴۹ نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

 

وی افزود: بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل عفو اخیر، کارگروه‌هایی در شهرستان‌های استان متشکل از دادستان عمومی و انقلاب، قاضی اجرای احکام کیفری و رئیس زندان شهرستان و کارگروهی برای نظارت بر شهرستان‌ها و مرکز استان تشکیل شد و پرونده تمام زندانیان با دقت مورد بررسی قرار گرفت.

 

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: قبل از ابلاغ دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تعداد ۲۳۹ نفر از زندانیان استان مشمول ارفاقات قانونی شامل مرخصی، اعسار و تعلیق شدند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه و توجه ویژه به موضوع توبه و بازگشت به درگاه خداوند متعال از پیام های عفو رهبر معظم انقلاب است.

کد خبر 1252792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha