پرداخت ۳۸۰ میلیون تومان زکات در شهرستان نکا

حسینی از جمع آوری ۳۸۰ میلیون تومان زکات در شهرستان نکا خبر داد و گفت: وجوهات جمع آوری شده برای درمان بیماران نیازمند،کمک هزینه تحصیلی، ساخت وتعمیر مسکن، تامین جهیزیه، کمک معیشت هزینه می شود.

رمضان حسینی- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه  سه هزار و ۳۰۰خانوار در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند،‌اظهار کرد: بخشی از نیازهای این قشر از محل زکات جمع آوری شده مرتفع می شود.

 

وی با بیان اینکه نکا دارای ۱۲۵ روستاست، گفت: در هر روستا که دارای ظرفیت زکات است شورای زکات تشکیل شده و با همراهی اعضای شورای زکات ،عاملین و مودیان زکات ،این وجوهات با اولویت رفع نیاز فقرا و نیازمندان درمحل جمع آوری شده هزینه می شود .

 

حسینی با بیان اینکه در ۹ماهه سالجاری  ۳۸۰ میلیون تومان زکات در شهرستان نکا جمع آوری شد، تصریح کرد:  وجوهات  جمع آوری شده برای نیازمندان در سرفصل های درمان بیماران نیازمند ،کمک هزینه تحصیلی ، ساخت وتعمیر مسکن ،هزینه تامین جهیزیه ، کمک معیشت به خانواده های نیازمند و...هزینه شد .

 

وی گفت :احیا فریضه زکات مانند دیگر فرایض دینی در کشور به منظور تزکیه اموال و پاکسازی نفوس و رفع محرومیت های فرهنگی ،اقتصادی ،اجتماعی موجود در جامعه صورت می گیرد .

 

حسینی در خاتمه ضمن تقدیر از مردم نیکوکار شهرستان از همکاری مراکز نیکوکاری در جمع آوری زکات مستحبه تشکر و قدردانی کرد.


 

کد خبر 1252890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha