ابهام آفرینی‌های گسترده بخشی از تلاش مخالفان گفتمان مهدویت

دوستار گفت: ابهام آفرینی‌های گسترده بخشی از تلاش مخالفان گفتمان مهدویت است زیرا آنان قصد دارند با ارائه اطلاعات نادرست در اندیشه و تفکر جوانان انحراف ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد دوستار-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان- عصر امروز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن) در اختتامیه همایش ملی گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: از سال ۹۹ که دبیرخانه مهدویت در استان گیلان شکل گرفت برای برگزاری سه همایش برنامه‌ریزی کردیم. 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن اشاره به برگزاری همایش استانی مهدویت در سال گذشته عنوان کرد: در این همایش بیشتر نگاه تشیع و اهل تسنن به موضوع مهدویت مورد تاکید قرار گرفت و سخنرانان هم از هر دو قشر مقالات خود را مطرح کردند.

 

دوستار تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ همایش ملی گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که آن هم عملیاتی شد و از چند ماه قبل هم کمیته علمی مباحث خود را در چهار محور دنبال کرد و حدود ۱۸۰ مقاله به دست کمیته رسید و ارزیابی آن انجام گرفت.

 

وی اضافه کرد: دبیرخانه همایش مهدویت از فردا کار خود را برای برگزاری یک همایش بین‌المللی در سال ۱۴۰۲ بین ماه‌های رجب تا شعبان دنبال میکند و مقدمات آن از هم اکنون در حال انجام است.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن قدردانی از حضور میهمانانی که از سایر استانها در این همایش حضور یافتند ابراز داشت: در کنار کارهای علمی که دبیرخانه علمی همایش مهدویت به دنبال آن بود واحدها و مراکز دانشگاه آزاد نیز در طول سال فعالیت‌هایی در این زمینه داشتند.

 

دوستار با تاکید بر اینکه فعالیتهای حوزه مهدویت مقطعی نیست و در طول سال برنامه‌های آن دنبال می‌شود اذعان کرد: سه شنبه‌های مهدویت در دانشگاه آزاد واحد رشت یکی از همین برنامه‌ها است و سایر واحدها هم برنامه‌هایی مانند شب شعر، میزگرد، نمایشگاه عکس و فیلم، مسابقه و گفت‌وگو با موضوع مهدویت را دنبال می‌کنند.

 

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های انجام شده یکسال دانشگاه آزاد اسلامی در قالب جشنواره بزرگ امامت و مهدویت در دهم اسفند امسال با میهمانانی از سازمان مرکزی از قم و سایر حوزه‌ها برگزار خواهد شد ضمن آنکه استان گیلان متولی ارزیابی کتابها و پایان نامه‌های چاپ شده در زمینه مهدویت در سال جدید است.

 

دوستار با بیان اینکه ۱۷۵ اثر شامل کتاب و پایان‌نامه دانشجویی چاپ شده در سال جدید به دبیرخانه مهدویت ارسال و داوری آن انجام شده است اظهار داشت: دهم اسفند امسال از این آثار رونمایی خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بیان داشت: در ادامه تقدیر از برگزیدگان مهدویت که فعالیتهای آنان از رجب تا نیمه شعبان در سراسر دانشگاه ازاد ارائه می‌شود ۱۶ اسفند دانشگاه آزاد اسلامی قم میزبان فعالان مهدویت سراسر کشور است که در آنجا از آثار برتر تجلیل به عمل می‌آید.

 

دوستار اذعان کرد: در حوزه مهدویت باید بسیار بیشتر از اینها کار کنیم زیرا مخالفان دیدگاه ما چندین برابر بیشتر از ما در حال فعالیت هستند و امپراتوری رسانه‌ای جهان هم در دست آنان قرار دارد.

 

وی دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب دانست و ضمن تاکید بر ترویج هر چه بیشتر رویکردهای علمی و گسترش فضای انقلابی خاطرنشان کرد: ابهام آفرینی‌های گسترده بخشی از تلاش مخالفان گفتمان مهدویت است و قصد دارند با ارائه اطلاعات نادرست در اندیشه و تفکر جوانان انحراف ایجاد کرده و تحلیل‌های نادرست را به خورد آنان دهند بنابراین ما باید به ابهامات و چالش‌ها پاسخگو باشیم. 

کد خبر 1253019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha