افزایش شمار زائران آستان امامین کاظمین(ع) برای برپایی مراسم شهادت امام کاظم(ع)+ عکس

معاون دبیرکل آستان مقدس امامین کاظمین(ع) از افزایش شمار زائران برای برپایی مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) در این آستان خبر داد و گفت: زائران از داخل و خارج از عراق همچنان به سمت آستان امامین کاظمین(ع) می آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «سعد الحجیة» معاون دبیرکل آستان مقدس امامین کاظمین(ع) گفت: مراسم زیارت امام موسی کاظم(ع) از جمعه گذشته آغاز شد. تعداد زائران از مناطق مختلف به سمت این آستان مقدس تا این لحظه درحال افزایش است.

 

الحجیه  با اشاره به ازدحام بیش از حد جمعیت با ورود استان های مرکز به آستان مقدس امامین کاظمین(ع)،گفت: شمار زیادی از زائران از خارج از عراق به لطف تبلیغات رسانه ای مبنی بر مظلومیت اهل بیت(ع) برای برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) وارد این کشور شدند.

 

وی از تصویر مثبتی که رسانه ها درباره مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) و امنیت عراق منعکس کردند، قدردانی کرد.

 

مومنان از مناطق مختلف عراق پیاده روی شبانه روز را به به سمت بغداد ادامه می دهد تا مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) در جوار زائران دیگر در شهر مقدس الکاظمیه برگزار کنند.

 

گفتنی است، موسی بن جعفر معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج، هفتمین امام شیعیان است؛ وی در سال 128 هجری همزمان با انتقال قدرت امویان به عباسیان در ایواء در مدینه منوره چشم به جهان گشود؛ دوران 35 ساله امامت امام با دوران خلافت منصور،هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود؛ ایشان در دوره خلافت مهدی و هارون عباسی، چندین بار زندانی شد و در سال 183 در زندان سندی بن شاهک شهید شد.

 

 

کد خبر 1253040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha