طلاب خواهر حوزه علمیه شیروان، آموزش های مقابله با بیماری سرطان را فراگرفتند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: طلاب خواهر حوزه علمیه این شهرستان، آموزش های مقابله و پیشگیری با بیماری سرطان را فراگرفتند.

محمدرضا حیدری -سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری مرکز بهداشت و حوزه علمیه جهت آموزش طلاب، بدین منظور جلسه آموزش پیشگیری و مقابله با سرطان به مناسبت هفته پویش ملی سرطان توسط واحد بیماری های مرکز بهداشت با مشارکت واحد آموزش برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: پویش ملی مبارزه با سرطان از هشتم تا پانزدهم بهمن با هدف تلاش برای حفظ جان انسان‌ها از میلیون‌ها مرگ و میر قابل پیشگیری به واسطه بروز انواع سرطان اجرایی شد.

 

حیدری خاطرنشان کرد: شعار این پویش «فاصله‌ها را کم کنیم» نامگذاری شده و این امر فرصتی است تا با اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و غربالگری در سطوح بهداشتی، بتوانیم گام مؤثری در راستای کنترل این بیماری برداریم.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با اشاره به برگزاری کلاس های متعدد برای اقشار مختلف جامعه جهت پیشگیری از این بیماری بیان کرد: مهم‌ترین دلایل افزایش بروز سرطان در ایران و جهان، افزایش تعداد سالمندان است و تحولات اقتصادی و صنعتی شدن جوامع نیز باعث تغییراتی در شیوه زندگی شده است.

 

حیدری با اشاره به ورزش نکردن و عدم تحرک لازم برخی از افراد اضافه کرد: عوامل خطرساز قابل پیشگیری از سرطان عبارت اند از مصرف سیگار، افزایش وزن و چاقی، رژیم غذایی نادرست شامل مصرف زیاد نمک و گوشت قرمز و چربی و مصرف کم میوه و سبزی‌ها و کم تحرکی هستند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران دیرهنگام و پس از مزمن شدن بیماری به پزشک مراجعه و اقدام به طی فرایند درمان می‌کنند در حالی که طبق نظر متخصصان سرطان، این بیماری در صورت تشخیص در مراحل اولیه، قابل درمان و کنترل است.

 

کد خبر 1253043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha