عفو بین الملل: سرکوب کاربران اینترنت در عربستان به دلیل ابراز عقایدشان تشدید یافت

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: عربستان سرکوب علیه کاربران اینترنت را به دلیل ابراز عقایدشان افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سازمان عفو بین الملل گزارش داد: مقامات عربستان در طول سال گذشته کمپین سرکوب علیه شهروندان عربستانی و مهاجرانی که از فضاهای آنلاین برای بیان نظرات خود استفاده کردند، به راه انداختند و این سرکوب‌ها تشدید شده است.

 

این سازمان اعلام کرد: در طول سال گذشته، 15 نفر به 10 تا 15 سال حبس به دلیل فعالیت صلح آمیز از فضاهای آنلاین محکوم شدند.

 

براساس این گزارش، طولانی ترین حکم متعلق به یک زن عربستانی است که برای اعلام نظرات خود از فضاهای آنلاین استفاده کرده است . این حکم 45 سال حبس است.

 

این سازمان، مقامات عربستان را به هک کردن یکی از شرکت های شبکه های ارتباط اجتماعی برای به دست آوردن غیرقانونی اطلاعات درباره مخالفان و کنترل اطلاعاتی که در فضاهای آنلاین عربستان منتشر می شود، متهم کرد.

 

این سازمان اعلام کرد: این احکام توسط دادگاه کیفری تخصصی صادر شده است. دادگاهی که ابتدا برای رسیدگی به پرونده های مربوط به تروریسم تاسیس شده بود.

 

عفو بین الملل همچنین اعلام کرد: متهمان در هنگام بازداشت در معرض نقض حقوق بشر همچون حبس انفرادی، ارتباط نداشتن با فضای خارجی، محرومیت از دسترسی به وکیل در طول مدت بازداشت پیش از محاکمه شان قرار گرفته اند.

 

مقامات عربستان به اتهامات عفو بین الملل واکنش فوری نشان ندادند.

 

این سازمان تاکید کرد: در بین بازداشت شدگان «سلمی شهاب» دانشجوی دکترای دانشگاه ولز است که دادگاه کیفری مدت حبس اولیه او را شش سال اعلام و هنگام تجدید نظر در آگوست 2022 به 34 سال حبس افزایش یافت و به مدت 34 سال ممنوع السفر شد.

کد خبر 1253084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha