قرآن کتاب هدایت انسان هاست/ طلاب رسالت نبوی بسیار مهمی دارند

حجت الاسلام قمی با تاکید بر قرآن به عنوان کتاب هدایت انسان ها گفت: لباس طلبگی و روحانیون لباس پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است و طلاب رسالت نبوی بسیار مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت (ع)  امروز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه و همزمان با سالروز شهادت امام کاظم بن جعفر علیهماالسلام، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، در مرکز آفرینش‌ های فرهنگی هنری کانون و پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در این مراسم با تسلیت شهادت امام کاظم علیه السلام، گفت: پروردگار متعال برای تبیین و گسترش کلمه حق و عدالت و تحقق هدایت بشر، به صورت ویژه ای، درباره یک خانواده و نه تنها یک شخص، صحبت می‌ کند.

 

 

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: قرآن که به عنوان کتاب هدایت انسان ها محسوب می‌شود به معیت پیامبر اکرم (ص) برای هدایت ارسال می شود و ایشان برای هدایت بشر کافی بود اما در مقام تبیین، حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) و حضرت امیر (ع) همراه پیامبر اسلام صلوات الله علیه هستند. توسعه و ترویج و تبیین کلمه حق به عهده یک خانواده سپرده می شود.

 

حجت الاسلام قمی لباس طلبگی و روحانیون را لباس پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام دانست و گفت: طلاب رسالت نبوی بسیار مهمی دارند. کسی که لباس مقدس و ارزشمند روحانیت را بر تن می‌ کند صاحب مسؤلیت خطیری می شود و همسر و سایر اعضای خانواده آنها نیز مسئولت مهمی دارند. وی در ادامه با بیان اینکه باید به همه کسانی که خدمات به مردم دارند، خدمت کنیم، گفت: باید از خانواده طلاب در این مسیر حمایت لازم صورت گیرد.

 

 

 

بنا بر گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی نیز در ابتدای این مراسم، با بیان اینکه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت علیهم‌السلام به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: ۳۴ هزار نفر در بخش ها و مراحل مختلف این مسابقات شرکت کردند.

 

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نپرداختن حوزه علمیه به قرآن کریم یک نقیصه است و همه ما وظیفه داریم برای حل و رفع این نقیصه تلاش کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه انسان زمانی که با قرآن کریم مانوس می شود، به عمق قرآن کریم دست می یابد، گفت: برنامه‌ای در مرکز خدمات حوزه های علمیه دنبال می‌شود تا طی پنج سال، حداقل بیست هزار طلبه حافظ قرآن شوند.

 

 

بنا بر این گزارش، تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت علیهم‌السلام حوزه های علمیه، با حضور آیت الله اژه ای و رونمایی از پوستر طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن و هزار تربیت معلم روخوانی و حفظ قرآن، بخش های پایانی این مراسم بود.

 

 

 

کد خبر 1253118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha