راه اندازی طرح «خدمات مرجع مجازی» در کتابخانه های عمومی آران و بیدگل

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی طرح خدمات مرجع مجازی در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد.

جواد رنجکش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح خدمات مرجع مجازی با هدف تامین نیازهای پژوهشی و دسترسی به پایگاه های اطلاعات علمی و پژوهشی در کتابخانه‌های شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: این طرح به عنوان خدمتی نوین با هدف تسهیل دسترسی مراجعه‌کنندگان و پژوهشگران جهت تامین منابع اطلاعاتی معتبر از پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی در کتابخانه‌های عمومی آران و بیدگل راه‌اندازی شده است.

 

رنجکش ادامه داد: با توجه به اشتراك متمركز پايگاه هاي اطلاعاتي فارسي و غير فارسي از جمله Civilica و Megapaper و برقراري امكان دسترسي كتابداران و اعضاي كتابخانه هاي عمومي به مجموعه غني از مقالات علمي و كنفرانس هاي داخلي و خارجي طي دو سال اخير، اجرای این طرح می تواند دسترسی علاقه مندان به منابع علمی و پژوهشی را تسهیل کند.

 

وی افزود: با اجرای این طرح امکان دسترسی دانشجویان، محققان و پژوهشگران به بیش از یک هزار و ۸۰۰ منبع الکترونیکی، پایگاه اطلاعاتی، مقالات فارسی و لاتین استانداردهای علمی و صنعتی، پایان نامه و گزارش در ۱۲۵ میلیون رکورد در موضوعات تخصصی و عمومی ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی فراهم کرده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آران و بیدگل افزود: در این طرح افراد علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات در این پایگاه‌ها، برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند بدون مراجعه حضوری مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

 

رنجکش ادامه داد: اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند منابع مورد نیاز خود را در پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپر (اینجا) جست‌وجو کرده و از کتابخانه‌های منتخب ارائه‌دهنده خدمات تحویل مدرک از طریق پست الکترونیک دریافت کنند.

کد خبر 1253179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha