حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ دندان‌شکنی به براندازان خیال‌پرداز بود

امام‌جمعه قم به حماسه بزرگ ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: حضور مردم در این راهپیمایی با اقوام و گروه‌های گوناگون در شهر و روستاها، پاسخ دندان‌شکنی به آن‌هایی که در خیال براندازی نظام بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله  سید محمد سعیدی امروز ( جمعه ۲۸ بهمن‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: تقوا یک جریان تلقینی نیست که بشود با بخشنامه و جبر و زور و یا خواهش و التماس، خود و یا دیگران را به رعایت تقوا وادار کنیم.

 

امام‌جمعه قم بیان داشت: انسان مؤمن باید عاشق حق باشد و خدا را در قلب و جان خودباور کرده باشد تا به دنبال آن شخص محب، عملاً به همه خواسته‌ها و مطالبات و احکام اسلام عمل کند.

 


وی با اشاره به روش منافقین گفت: منافقان به فکر سلطنت و حکومت هستند و همیشه در این زمینه گام برمی‌دارند و نمی‌خواهند که اسلام حاکم باشد.

 


سعیدی به 26 رجب سالروز وفات حضرت ابوطالب عموی گرامی پیامبر(ص) اشاره کرد و این روز را تسلیت گفت.

 


وی همچنین به مبعث حضرت رسول(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر با این بعثت برنامه دین را تکمیل کردند و نبوت به ایشان ختم می‌شود، دعوت به خداوند و تکامل انسان و پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی ازجمله اهداف بعثت بوده است.

 


امام‌جمعه قم گفت: برپایی عدل هدف دیگر از جریان رسالت بوده است که در آیات قرآن کریم نیز به آن اشاره‌شده است و پیامبر(ص) درباره هدف از بعثت فرمودند که رشد و تعالی اخلاقی و آداب اجتماعی از اهداف آن‌ها بوده است.

 


سعیدی گفت: اهمیت اخلاق و تزکیه نفس بر کسی پوشیده نیست و جوامع مختلف به آن نیازمند هستند و تنها راه جدایی از جهل و آشوب و اغتشاش، در پرتو اخلاق صحیح و آراسته شدن مکارم اخلاقی سامان می‌گیرد.

 


وی به حماسه بزرگ 22 بهمن اشاره کرد و گفت: حضور مردم در این راهپیمایی با اقوام و گروه‌های گوناگون در شهر و روستاها، پاسخ دندان‌شکنی به آن‌هایی که در خیال براندازی نظام بودند، براندازان بی‌ریشه و ساده‌لوح که باید تا مدت‌ها در حسرت و عصبانیت از این حضور مردم فرو بروند.

 


امام‌جمعه قم تأکید کرد: پیام مردم به این مزدوران این بود که ما مردم ایران تا پای جان پای انقلاب ایستاده‌ایم و هرگز با این فتنه‌ها از این شجره طیبه انقلاب اسلامی، دست درنخواهیم داشت.

 

سعیدی گفت: رهبری معظم انقلاب در آستانه قیام تاریخی مردم تبریز، فرمودند که از مصاحبه‌های مردم آشکار بود که آن‌ها با تحلیل به راهپیمایی آمده‌اند و چون درک کرده بودند آمریکا از حضور آن‌ها بیمناک است، باروحیه و شاد در راستای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، به میدان آمدند.

 


وی گفت: راهپیمایان صرفاً برای یادآوری حماسه تاریخی به صحنه نمی‌آیند، بلکه فراتر از آن، مردم ما راهپیمایی 22 بهمن را به‌منزله فریضه الهی مثل سایر فرایض می‌دانند و تشکر از خداوند متعادل و جبهه‌گیری علیه برائت و طاغوت‌های جهانی است.

 

امام‌جمعه قم گفت: راهپیمایی اولی‌ها امسال، پدیده جالبی بود که نشان از بصیرت و زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی مردم ایران داشت، کسانی که اظهار می‌کردند ما تابه‌حال در راهپیمایی شرکت نکرده بودیم و مردم همیشه ثابت کرده‌اند که پای انقلاب و نظام اسلامی هستند.

 


سعیدی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید در راستای رفع مشکلات مردم و اهتمام جدید به تولید داشته و اعتماد به سازندگان داخلی و نخبگان کنند، از سوی دیگر دیپلماسی اقتصادی را گسترش دهند و در زمینه خنثی‌سازی تحریم‌ها بکوشند.

 


وی به سفر رئیس‌جمهور به چین اشاره کرد و گفت: این سفر در راستای گسترش روابط شرکای راهبردی بود و این موضوع یکی از راهکارهای جمهوری اسلامی است، امیدواریم که روابط و همکاری دو کشور به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد.

 

 

امام‌جمعه قم گفت: هر دو کشور ایران و چین از سوی آمریکا و اروپا تحریم شدند و روابط این دو کشور می‌تواند در راستای توسعه مسائل اقتصادی مؤثر باشد.

 

 

وی با اشاره به مسمومیت مدارس در قم گفت: پیگیری این موضوع از روز اول در حال بررسی است و وزرای بهداشت و آموزش‌وپرورش هم به قم آمدند و تجهیزات پیشرفته تشخیصی برای سلامت دانش آموزان به میدان آمده است.

 

 

سعیدی افزود: رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با محوریت رسانه تروریستی ایران اینترنشنال به دنبال اخبار کذب هستند، که باید مراقب این شیطنت‌ها باشیم.

 

وی در پایان گفت: شهیدی را امروز مهمان هستیم به نام شهید علیرضا بادرام که 16 سال سن داشتند و بعد از 34 سال به کشور بازگشتند که از ایشان تجلیل و تشییع خواهند شد.

کد خبر 1253204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha