دومین جشنواره قرآنی مهاجر در منطقه آزاد اروند برگزار شد

به مناسبت فرارسیدن عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و به منظور گرامیداشت و یادبود شهدای قرآنی منا دومین جشنواره قرآنی مهاجر در منطقه آزاد اروند با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، دومین جشنواره قرآنی مهاجر به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی منا و به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ مبعث رسول مکرم جهان اسلام (ص) با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده آقا و خانم از سراسر کشور در منطقه آزاد اروند از ۲۷ لغایت ۲۹ بهمن ماه برگزار شد.

 

شرکت کنندگان در این آئین معنوی به صورت کتبی و شفاهی در رشته های حفظ یک، سه، پنج، دَه، بیست جزء و کل قرآن کریم و همچنین قرائت تحقیق و ترتیل و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

رسول مظفری امروز (جمعه ۲۸ بهمن ماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، هدف از برگزاری این جشنواره را گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی منا برشمرد و اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند و طی ۲ روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

دبیر دومین جشنواره قرآنی مهاجر، افزود: شرکت کنندگان سنین زیر ۱۷ سال در رشته های اذان و حفظ یک و سه جزء از قرآن کریم با یکدیگر رقابت کردند و در سنین بالای ۱۷ سال نیز رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، اذان و قرائت تحقیق و ترتیل برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: برای مسابقه کتبی ویژه خواهران سوره مریم و برادران سوره لقمان در نظر گرفته شده است که هم اکنون در حال برگزاری است.

 

مظفری به همکاری موسسات قرآنی آبادان و خرمشهر در این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: موسسات نور الهادی، جمعه القرآن آبادان، جامعه القرآن خرمشهر و بنی الزهرا (س) اروندکنار و منیوحی در این جشنواره بسیار تلاش کردند که جا دارد از زحمات همه دست اندر کاران این برنامه معنوی تقدیر و تشکر کنم.

 

وی بیان کرد: این جشنواره قرآنی برای دومین بار در منطقه آزاد اروند برگزار می شود که این بار با مشارکت شرکت پالایش نفت آبادان و معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند به مرحله اجرا در آمده است.

 

دبیر دومین جشنواره قرآنی مهاجر از برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره در روز شنبه ۲۹ بهمن ماه خبر داد و بیان کرد: آئین اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان این جشنواره با حضور قاری بین المللی قرآن کریم استاد حاج قاسم مقدمی و مجری توانمند سیمای قرآن محمد هادی صلح جو همزمان با عید مبعث از ساعت ۱۶:۰۰ در سالن سینما گلستان واقع در چهار باغ بریم بلشگاه گلستان شهرستان آبادان برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1253254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha