حجاب و عفاف امری قانونی است و باید طبق قانون رعایت شود

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، افزود:حجاب و عفاف نباید ابزاری شود برای تنازع و درگیری، و طبق قانون باید توسط همگان رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان لرستان، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه های نمازجمعه خرم آباد، اظهار کرد:  حجاب امری شرعی و قانونی است.

 

نماینده  ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، افز.ود:  حجاب امری قانونی و مسلم است، و همه باید آن را رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه مسئله حجاب نباید ابزاری برای تنازع شود ، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف نباید ابزاری شود برای تنازع و درگیری، همانطور که همه وسائل نقلیه سر چهارراه با چراغ قرمز توقف می کنند، همه مستاجرین اجارهبهای خود را به مالکین پرداخت میکنند، به فروشگاه که مراجعه می کنید داد و ستد میکنید و همه این موارد قانونی است، حجاب نیز اینچنین است و یک امر قانونی و شرعی است.

 

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: عدم رعایت حجاب از سوی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه یک عمل مجرمانه شناخته شده است ، بنابراین مردم با توجه به اعتقاداتی که دارند، حجاب را رعایت خواهند کرد‌.

 

وی با تاکید بر اینکه پدران و مادران لازم است در این جهت با فرزندان خود گفتوگو و اطلاعرسانی کنند، افزود: شوراهای امر به معروف در مساجد، محلات، سازمانها، ادارات موظف به اطلاع رسانی در خصوص رعایت عفاف و حجاب به همه جا همچون کارخانه ها، بیمارستانها، مطبها و داروخانه ها و ... هستند.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه  آمرین به معروف و ناهیان از منکر با زباننرم، خوشرویی، صبر شکیبایی، مودبانه و بدون درگیری و بدزبانی افراد را به رعایت حجاب دعوت کنند، تاکید کرد: اگر در این مسیر تندی و تلخی نیز شنیده شد از کنار آن بگذرند.

 

امر به معروف و نهی از منکر  وظیفه همگانی است

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است، اظهار کرد: آموزش عفاف و حجاب و امربه معروف و نهی از منکر جز وظایف زن و مرد در خانواده است.

 

 

کد خبر 1253262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha