روح بیانیه گام دوم انقلاب  در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر جاری است

این آهنگساز و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به همراه ارکستر ملی در جشنواره فجر در تالار وحدت به صحنه آمد، گفت: روح بیانیه گام دوم انقلاب در این جشنواره جاری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از روز  ۲۸ بهمن با حضور بیش از ۲ هزار هنرمند از سراسر کشور در بخش رقابتی و غیر رقابتی در حال برگزاری است. در شرایط فعلی برگزاری این رویداد باعث بالا رفتن روحیه امید و نشاط در جامعه می شود و از طرفی باعث اتحاد و همدلی در بین مردم می شود، با توجه به حضور جوانان در بخش های مختلف این جشنواره می تواند کشور را به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که تمرکزش بر جوانان است نزدیک تر کند، درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر و ایجاد روحیه همبستگی و امید در میان مردم و تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب با "امیر حسین سمیعی"، آهنگساز و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر چقدر در شرایط فعلی می تواند به ایجاد روحیه امید و نشاط و اتحاد در جامعه کمک کند؟

فکر می کنم در اجرای امشب به این اتحاد رسیدیم، وقتی مردم سرود ای ایران را با هم می خواندند و پر از حس وطن پرستی می شدند این را در چشم همه می شد، دید.

 

ارزیابی تان از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر چیست؟
 
این جشنواره نگاه  خوبی به جوانان دارد و ظرفیت های آنها را شناسایی می کند و فکر می کنم سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با توجه به شروع طوفانی که داشت یکی از بهترین جشنواره های فجر خواهد شد.

 

جشنواره موسیقی فجر بستری برای شناسایی و معرفی هنرمندان جوان به جامعه است چه توصیه ای به این جوانان دارید؟
 


همه زیر ساخت های جشنواره فجر به این بسترسازی کمک می کند تا جوانان را معرفی کند؛ به نوعی حاکمیت همه تلاشش را می کند تا این حرکت به سمت موسیقی متعالی بیانجامد. سال پیش با پوئم سمفونی"سرباز" که برای حاج قاسم ساخته بودیم با ارکستر سنفونی صدا و سیما به جشنواره فجر آمدیم و امسال هم یکی از دلایل انتخاب شورای فنی برای قطعه "بوی بهار" استاد ریاحی این بود که به ماهیت فجر نزدیک تر باشد.

 

تمرکز بیانیه گام دوم بر جوانان است؛ جشنواره موسیقی فجر چقدر می تواند به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب منجر شود؟


در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله تمدن سازی را داریم؛ یعنی رشد اجتماعی، رشد اجتماعی با عناصر و  زیرساخت های فرهنگی اتفاق می افتد؛ این عناصر زیرساختی هنر است، هنر نمایشی، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی. موسیقی در شروع انقلاب هم به ما نشان داده که خیلی نقش مهمی داشته است. فکر می کنم بیانیه گام دوم انقلاب در این جشنواره جاری است و دوستان ما در مرکز موسیقی و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی واقعا تلاش کردند این اتفاق بیفتد و امسال شاهد بروز و ظهور جوانان خواهیم بود.

کد خبر 1253322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha