دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه دریافت آموزه های بعثت نبوی است

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه دریافت معارف و آموزه های بعثت نبوی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی-عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم- در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک عید سعید مبعث بر همه مسلمانان و شیفتگان سیره و اخلاق پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: هر چند که در زمان حاضر متأسفانه شاهد ظلم ها و بی عدالتی های بسیار در کره خاکی هستیم اما واقعیت آن است که به همان میزان بر شیفتگی نسبت به دریافت معارف نورانی اهل بیت(ع) به خصوص پیامبر (ص) افزوده می شود به نحوی که می توان مدعی شد دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه دریافت معارف و آموزه های بعثت نبوی است.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعثت حضرت رسول(ص)، مهم‌ترین مقطع تاریخ انسانی در مسیر دست یابی به کمال و هدایت بشر به شمار می رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی افزود: اگر به آیات نورانی قرآن مراجعه کنیم به وضوح می بینیم که زمینه سازی برای تحقق جامعه توحیدی و مقابله با طواغیت و ستمگران، دو هدف اصلی بعثت انبیای الهی عنوان شده است و به طور خاص علاوه بر این ها هدف از بعثت نبی مکرم اسلام، اتمام مکارم اخلاقی نیز می باشد.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما به خصوص روحانیون و مبلغین این است که اهداف بعثت نبوی را در راستای جهاد تبیین به خوبی برای مردم تبیین و تشریح کنند چرا که علما و روحانیون، وارثان انبیاء هستند و لذا باید در این مسیر همه همت و تلاش خود را مصروف بدارند.

 

وی افزود: بر این اساس ما باید به تأسی از سیره و گفتار نورانی خاتم الانبیا(ص)، به دنبال زدودن غبار جهل و غفلت از جامعه باشیم و بکوشیم که بر بصیرت و معرفت مردم در راستای بندگی خدا و ولایتمداری افزوده شود.

کد خبر 1253333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha