مبعث نورانی پیام‌آور بزرگ توحید وحدت و بعثت شورانگیز خاتم پیامبران است

نوروزی گفت: مبعث نورانی پیام‌آور بزرگ توحید وحدت و بعثت شورانگیز و شوق‌آفرین خاتم پیامبران است و به شکوه و عظمت پیامبرِ رحمت و به یمن کرامت آن رحمت للعالمین قلب‌ها به تسخیر در‌آمده و شعله‌های سرکش در ید قدرت او قرار می‌گیرند.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: مبعث نورانی پیام‌آور بزرگ توحید وحدت و بعثت شورانگیز و شوق‌آفرین خاتم پیامبران است و به شکوه و عظمت پیامبرِ رحمت و به یمن کرامت آن رحمت للعالمین قلب‌ها به تسخیر در‌آمده و شعله‌های سرکش در ید قدرت او قرار می‌گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود:  پیامبری که تا اعماق تاریخ بر امت‌ها و نشانه‌های بشریت نور روشنائی و فضیلت را گسترانیده و هم اوست که اشرف مخلوقات و سرور کائنات است.

وی ادامه داد: عید مبعث سالروز برگزیده شدن خوب‌ترین خلقت خدا، تبسم سبز ایمان، رسول گل و نور و عشق، حضرت محمد مصطفی (ص) است.

این مسئول تصریح کرد: مبعث، سرآغاز حکومتی الهی است که پایه و اساس آن را مبارزه با ظلم و طاغوت زمان و ظلم ستیزی و رهایی مظلومان از سیطره ستمگران تشکیل می‌دهد

نوروزی گفت: باید گفت بعثت پیامبر اسلام سرآغاز جامعه‌ای شد که در آن انسان جایگاه واقعی خود را شناخته و به مرتبه‌ای بالاتر دست یافت.

گفتنی است؛ حضرت محمد مصطفی (ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، در غار حرا از سوی خدا به پیامبری مبعوث و مامور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از روی زمین بردارد، یکتاپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

مسلمانان سراسر جهان سالروز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، این رویداد مهم تاریخ جهان اسلام را به عنوان یکی از عیدهای بزرگ جشن می‌گیرند.

 

 

کد خبر 1253338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha