انقلاب اسلامی با پیام قرآن آمد تا انسان ها را از جهل و بندگی طاغوت نجات دهد

دکتر اسماعیلی با اشاره به اینکه تقارن ایام بهمن با عید بعثت برای ما بسیار معنادار است گفت: انقلاب ما، انقلابی حسینی است، این انقلاب با قرآن آمد تا انسان ها را از جهل و بندگی طاغوت نجات دهد و با مردم و جهانیان با پیام قرآن سخن می گوید.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز شنبه ۲۹ بهمن، در مراسم افتتاحیه سی‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم جمهوری‌ اسلامی‌ ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه «جمعه»؛ «... يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ»، گفت: عید مبعث برای ما به ویژه در دوره حاضر از جهات مختلف معانی متعددی را تداعی می‌کند. اگر بعثت را برانگیختن انسان کامل برای برقرار عدل، قسط، عدالت و عقلانیت در کره زمین بدانیم، ما این افتخار را داشتیم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جنس جدیدی از بعثت نبوی را تجربه کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر پیامبر عظیم‌الشأن ما مسلمانان در دوران و ظلمت و سیاهی جاهلیت برای بشریت، پیام نور و رهایی آورد، بعد از ۱۴ قرن، انقلاب اسلامی ایران بعثتی دوباره برای رهایی بشریت از ظلمات، جهل و طاغوت زمان بود.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه پیام بعثت، همیشگی است گفت: امام خمینی(ره) با اقتدا به جد بزرگوار خود حضرت محمد(ص) نهضت بزرگ و بعثت جدید را در دوره معاصر پایه‌گذاری کردند و خود را مخاطب این دعوت و امر الهی که «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌» پیدا کردند.

 

وی با اشاره به نامه امام که ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۲۳ در مکتوبه‌ای که در کتابخانه وزیری یزد نگهداری می‌شود گفت: نهضت امام(ره) از جنس بعثت بود و نه از جنس انقلاب‌ها در جامعه‌شناسی سیاسی جدید و انقلاب اسلامی تطابقی با این مباحث ندارد. انقلاب اسلامی با پیام قرآن آمد تا انسان ها را از جهل و بندگی طاغوت نجات دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تقارن ایام بهمن با عید بعثت برای ما بسیار معنادار است گفت: خدا را شاکریم که با نهضت امام راحل(ره) و مجاهدت شهدای بزرگ نهضت ۶۰ ساله امام، نهضتی که از مهرماه ۱۳۴۱ آغاز شد و در ایام فاطمیه انقلاب فاطمیون حدوث کرد و با رشادت بزرگان و الهام از پیام سیدالشهدا(ع) تاکنون باقیست.انقلاب ما، انقلابی حسینی است، این انقلاب با قرآن و پیام قرآن با مردم و جهانیان سخن می‌گوید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری سی‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که تنه می‌زند به سال‌های پربرکت انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد که این انقلاب از ابتدا با چه ماهیتی آغاز شده و با چه ماهیتی باید ادامه پیدا کند.

 

اسماعیلی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در مواقع مختلف بر این مواضع تأکید داشتند که انقلاب ما قرآنی است و با زنده نگه داشتن قرآن در زندگی روزمره تداوم می‌یابد، گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دوستان در سازمان اوقاف و امور خیریه خودمان را مخاطب مطالبات رهبری می‌دانیم و جهاد بزرگ برای تحقق مطالبات رهبری در دولت مردمی به راه افتاده است. چنانکه امروزه در کنار مسابقات قرآن در بخش‎های مختلف کشور کاروان‌های قرآنی جهادگونه روستا به روستا و شهر به شهر برای آموزش و تربیت مربیان قرآنی در حرکت هستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: قرآن در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد و تلاش ما این است که قرآن را محور تمام برنامه‌ریزی‌ها قرار دهیم. در دولت، قرآن در رأس برناهای قرار دارد و با این برنامه های امیدواریم در آینده اتفاق مبارکی را در صحنه تعلیم قرآنی و در صحنه حفظ قرآن شاهد باشیم.

 

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از ۲۹ بهمن‌ماه، همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) تا دوم اسفند ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود که در این مسابقات ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن شرکت دارند.

کد خبر 1253352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha