کار تربیتی برای اقامه نماز باید از مدارس آغاز شود

عبدی گفت: کار تربیتی برای اقامه نماز باید از مدارس آغاز شود و معلمان برای دانش آموزان بهترین الگو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، الله شکر عبدی در دوره آموزشی نماز ویژه مربیان پرورشی و دبیران دین و زندگی پایه هشتم، گفت: معلمان و مربیان الگوهای شاخص برای دانش آموزان هستند و این مسئله وظیفه آنها را نسبت به یادگیری مسائل دینی سنگین تر می کند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل تصریح کرد: کار تربیتی برای اقامه نماز باید از مدارس آغاز شود و معلمان برای دانش آموزان بهترین الگو هستند.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و همکاری والدین با معلمان موجب گرایش بهتر دانش آموزان به آموزه های دینی به ویژه اقامه نماز می شود و برگزاری نماز جماعت در بین دانش آموزان از دیگر مشوق های است که می تواند زمینه گسترش آموزه های دینی در بین دانش آموزان شود.

 

عبدی اضافه کرد: اگر می خواهیم در اقامه نماز موفق عمل کنیم باید همه نهادهای مسئول آموزشی و فرهنگی در این مسئله همکاری داشته باشند تا زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم.

 

وی افزود: اشتیاق دانش آموزان برای عمل به فرایض دینی بالاست اما نیازمند هدایت و راهنمایی و تشویق هستند تا بتوانند این آموزه ها را انجام دهند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان یادآور شد: آموزش اقامه نماز یکی از پایه امر به معروف است که در قرآن کریم به آن تاکید شده است و معلمان باید در این زمینه پیشگام باشند.

 

کد خبر 1253410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha