مسجد «تقوی»، گرمخانه ای برای افراد بی خانمان در «پلیموث» انگلیس

مرکز اسلامی «پلیموث» معروف به مسجد «تقوی» در انگلیس درهای خود را برای کمک رسانی به افرادی که از عهده هزینه های زندگی خود بر نمی آیند باز کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «plymouthherald»، مرکز اسلامی «پلیموث» که از آخرین اقدامات آن حمایت از قربانیان زلزله ترکیه-سوریه بوده است، درهای خود را برای کمک رسانی به افرادی که از عهده هزینه های زندگی خود بر نمی آیند باز کرده است.

 

مرکز اسلامی «پلیموث» معروف به مسجد «تقوی» بیش از 10 سال پیش تأسیس شد. ساختمانی که مرکز اسلامی در آنجا تاسیس شده است، قبلا مقر حزب کارگر پلیموث بود. این ساختمان در منطقه «سنت جودس» یک بنای سه طبقه است که در طبقه همکف آن مسجد قرار دارد.

 

«محمد مغنی»،مدیر مرکز اسلامی «پلیموث» می گوید که این مرکز پیشرو در ارائه خدمات اجتماعی در مواقع بحرانی است و اکنون برای کمک به شهروندانی که با هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنند،قدم برداشته است.

 

مغنی افزود: مردم به هر طریقی در حال مبارزه با مشکلات زندگی هستند و اکنون ما تلاش کرده ایم در این مکان عبادی گرمخانه ای را برای افرادی که جای گرمی برای زندگی کردن ندارند، ایجاد کنیم. از دیگر خدمات اجتماعی این مسجد می توان به برگزاری دوره‌های فناوری اطلاعات ،آموزش آگاهی از اسلام، مشاوره و حمایت از خانواده اشاره کرد.

 

مغنی گفت: مردم می آیند تا درباره اسلام بیاموزند، درباره ابهاماتی که در ذهن دارند،سوال کنند و با مسلمانان ملاقات کنند.

 

وی افزود: درهای مسجد «تقوی» به روی همه باز است؛ما معتقدیم برای اینکه اعضای جامعه دور هم جمع شوند و همدیگر را درک کنند، بهتر است با هم ملاقات و صحبت کنند.

 

مغنی تاکید کرد که اسلام دین صلح است و مسلمانان باید برای ترویج این پیام کوشا باشند.

کد خبر 1253436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha