حضور ۸ نفر از امدادگران هلال احمر قزوین برای کمک به زلزله زدگان در ترکیه

هاشمی با اشاره به حضور هشت نفر از امدادگران هلال احمر قزوین در ترکیه گفت: تیم امداد و نجات قزوین عملیات جستجو و نجات را در ۷۰ تا ۸۰ واحد مسکونی در شهر آدیامان ترکیه انجام داد که توانستند ۲ نفر را زنده از زیر آوار نجات دهند.

حکمت الله هاشمی- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر قزوین در کمک به زلزله زدگان خوی بیان کرد: در بحث زلزله خوی 3 هزار چادر برای 3 هزار و 500 خانوار که شامل 10 هزار نفر می شدند، توزیع کردیم و همچنین اقلام دیگری مانند وسایل گرمایشی و کمک ها و هدایای مردم به ویژه مردم استان قزوین در بین مردم زلزله زده توزیع شد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین ادامه داد: در این منطقه با توجه به اینکه وضعیت مالی مردم هم چندان مناسب نبود و از طرفی وقوع زلزله سبب شده بود مشکلات مردم دوچندان شود از این رو خدمات مختلفی به این مردم ارائه شد.

 

وی با اشاره به حضور امدادگران جمعیت هلال احمر قزوین در ترکیه عنوان کرد: در بحث زلزله ترکیه هم 8 نفر از جمعیت هلال احمر قزوین به ترکیه اعزام کردیم که در شهر آدیامان مستقر شدند و در پنج روز نخست خدمات در حوزه جستجو و نجات را داشتیم و از سایر استان ها مانند قم، آذربایجان شرقی و اردبیل هم حضور داشتند و در آنجا عملیات جستجو و نجات را در  70 تا 80 واحد انجام دادیم.

 

هاشمی اعلام کرد: در آنجا، آواربرداری به شکل فنی و حرفه ای را اجرا کردیم و سعی کردیم به مفقودشدگان برسیم که متأسفانه بسیاری زنده نبودند زیرا 24 ساعت اولیه که زمان طلایی است بهترین زمان برای امداد و نجات است و تأخیر مشکلاتی را به دنبال دارد.

 

وی یادآور شد: در این عملیات های جستجو و نجات اکیپ های ما 2 نفر را از زیر آوار نجات دادند و 28 نفر از کسانی که در این زلزله جان خود را از دست داده بودند هم توسط اکیپ های ما از زیر آوار بیرون آورده شدند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین خاطر نشان کرد: جمع آوری کمک های مردمی ادامه دارد و مردم می ‌توانند کمک ‌های نقدی خود را به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ نزد بانک مرکزی یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ واریز کنند.

کد خبر 1253447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha