رونمایی از ۳ طیف مخالف با فعالیت رسانه ای شبکه "هیسپان تی وی" در عرصه بین‌المللی

کنشگران مخالف با ایران در عرصه بین المللی همزمان با تشدید تنش ها میان ایران و جهان غرب و تلاش جهت ایجاد اجماع علیه کشورمان با محوریت تحولات داخلی اخیر، میدان و فضای مساعدی را پیش روی خود جهت پیشبرد طرح و برنامه های ضدایرانیشان یافته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در مدت اخیر و همزمان با تشدید تنش ها میان ایران و جهان غرب با محوریت ادعاهای کشورهای غربی و متحدان آن ها مبنی بر کنشگری ایران در قالب جنگ اوکراین و تلاش جهت ایجاد اجماع علیه کشورمان با محوریت تحولات داخلی اخیر کشورمان، کنشگران مخالف با ایران در عرصه بین المللی، میدان و فضای مساعدی را پیش روی خود جهت پیشبرد طرح و برنامه های ضدایرانیشان یافته اند از این رو، شاهد بوده ایم که طیف متنوعی از شبکه های برون مرزی کشورمان و به طور خاص شبکه هیسپان تی وی، هدف اقدامات خصمانه و کارشکنانه دولت های غربی قرار گرفته اند. در این چارچوب، اینطور به نظر می رسد که شبکه هیسپان تی وی به طور خاص با فعالیت های مخرب و منفی سه طیف از کنشگران علیه خود رو به رو است و همین ها هستند که سعی در استفاده از هر فرصتی جهت خاموش کردن صدای این شبکه برون مرزی کشورمان دارند. 

1: آمریکا و اروپا و تقابل با رویکردهای متمایز رسانه ای هیسپان تی وی 

یکی از اصلی ترین طیف هایی که به نحوی فعال به دنبال خاموش کردن صدای رسانه ای شبکه هیسپان تی وی هستند، آمریکا و کشورهای اروپایی هستند. در واقع، این دسته از کنشگران، تقابل خود با هیسپان تی وی را در راستای نبرد کلان تر خود با گفتمان انقلاب اسلامی می دانند و به هر نحو ممکن سعی دارند تا تریبون های رسانه‌ای کشورمان در عرصه بین المللی را قطع و از آگاهی افکار عمومی بین المللی در مورد مسائل مرتبط با ایران از چشم انداز نگاه و جان بینی ایرانی(و نَه نگاه مغرضانه خارجی)، جلوگیری کنند. 

از این رو، این دسته از کنشگران جدای از نبرد دائمی خود با رسانه های برون مرزی ایرانی و روایت هایی که در قالب آن ها ارائه می شود، به طور خاص در بزنگاه های حساس تاریخی از فرصت سواستفاده می کنند و دست به هر اقدامی می زنند تا صداهای رسانه ای ایران را خاموش کرده و روایت های تحریف شده خود از ایران را ترویج کنند. البته که این مدل از کنشگری های جهان غرب پیش از این خود را در قالب نوعِ برخورد آن ها با رسانه های روسی پس از آغاز جنگ اوکراین نیز به وضوح نشان داده است. موضوعی که در بطن خود نشان می دهد تا چه اندازه کشورهای غربی نسبت به مفاهیمی نظیر آزادی بیان و رسانه بی‌اعتنا هستند. 

2: لابی‌های عبری و عربی و تقابل با هیسپان تی وی

دسته دوم از کنشگرانی که شدیدا مخالف با کشنگری رسانه ای شبکه هیسپان تی وی و فعالیت آن در حوزه کشورهای اسپانیایی زبان هستند، لابی های صهیونیستی و کنشگران وابسته به رژیم های عربی هستند که ایران را به مثابه دشمن و رقیب اصلی خود تعریف کرده و می کنند. 

این دسته از کنشگران نیز همچون دسته اول، شدیدا از روایت گفتمان های ایرانی توسط رسانه های کشورمان برای افکار عمومی بین المللی هراس دارند و سعی دارند تا جای ممکن صدای رسانه ای ایران را خاموش کنند تا از این طریق میدان مناسبی از فعالیت و اقدامات غیرقانونی علیه ایران را برای خود ایجاد نمایند. از منظر این دسته از کنشگران، فعالیت های آگاهی بخش ایران در قالب اقدامات رسانه ای این کشور از طریق شبکه هایی نظیر هیسپان تی وی، تا حد زیادی هزینه های اقدامات نامشروع آن ها علیه ایران را بالا می برد. 

از این رو، شاهد بوده ایم که رسانه های برون مرزی کشورمان نظیر هیسپان تی وی و پرس تی وی در سال های اخیر به کرات با حملات لابی های پرنفوذ صهیونیستی و جریان های عربیِ همراه با آن ها رو به رو شده اند. 

3: تلاش های جریان های سیاسی-اجتماعی مخالف با ایران در کشورهای اسپانیایی زبان

در نهایت باید گفت طیف سومی که مخالف با اقدامات و فعالیت های شبکه هیسپان تی وی هستند، احزاب و گروه‌هایی هستند که در خودِ کشورهای اسپانیایی زبان فعالیت دارند و پیوندها و علقه های آن ها با جهان غرب و مخالفان ایران موجب می شود تا ایران و روایت ها و گفتمان های آن، به صورت طبیعی به دشمن آن ها نیز تبدیل شود. 

از این رو، این دسته از بازیگران نیز به انحای مختلف و چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم با استفاده از سازوکارهای رسمی و غیررسمی، کنشگری علیه شبکه هیسپان تی وی را در دستورکار خود قرار می دهند. در واقع، مخالفت آن ها با ایران، در سه بُعد فکری-عقیدتی، سیاست داخلی، و پیوندها و ارتباطات خارجی آن ها با جریان های دشمن با ایران، معنا پیدا می کند و عملا این طیف را به ابزارهایی در دست دیگر کنشگران جهت پیشبرد دستورکارهایشان علیه ایران و فعالیت های رسانه ای آن تبدیل می کند. 

کد خبر 1253513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha