روایت دلاوران دریانورد در شب خاطره آبادان

مدیر حوزه هنری آبادان، از برگزاری روایت دلاوران دریانورد در شب خاطره آبادان، همزمان با افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی خبر داد.

شهریار قلی‌گشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی که در آبادان با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، خاطرات سال‌های عشق و حماسه از زبان سه فرمانده بزرگ نیروی دریایی روایت شد.

 

مدیر حوزه هنری شهرستان آبادان، افزود: امیر ناخدایکم تکاور هوشنگ صمدی، فرمانده نیروهای تکاور خرمشهر امیر دریادار دوم علی اکبر اخگر و امیردریادار دوم عرشه عبدالله معنوی رودسری راویان شب خاطره، در آبادان بودند.

 

وی اضافه کرد: ناخدا صمدی در این مراسم، نبردی دلاورانه را روایت کرد که از اول مهر ۱۳۵۹ شروع شد و وی همراه با ۷۰۰ تکاور دریایی که از پایگاه بوشهر وارد آبادان شده بودند، آن را رقم‌ زدند.

 

قلی‌گشتی، با بیان اینکه در این مراسم همچنین از سردیس امیر دریادار دوم سیامک درخشان، اثر استاد قدرت الله معماریان رونمایی شد، تصریح کرد: میر دریادار دوم سیامک درخشان، هفتم آذر ۱۳۵۹ در عملیات مروارید با ناوچه همیشه قهرمان پیکان بعد از وارد کردن خسارت فراوان به یگان‌های هوایی و دریایی دشمن در مسیر بازگشت به پایگاه، هدف اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خلیج فارس به شهادت رسید.

 

کد خبر 1253550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha